DESPRÉS DE L'ACCIDENT A PARÍS

El Concorde fa el primer vol experimental de llarga distància

Actualitzat
SALVADOR COT El Concorde tornarà a volar, molt probablement, aquesta mateixa tardor. I un pas més en aquesta direcció ha estat el primer vol experimental que s'ha fet aquesta mateixa tarda entre una base militar del sud d'Anglaterra, prop d'Oxford, i Islàndia, un viatge d'anada i tornada, per primer cop, en condicions de travessia transatlàntica. Un any després de l'accident, British Airways i Air France han dissenyat una nova versió del Concorde que faci impossibles les condicions que van generar la catàstrofe de París. En primer lloc, els avions incorporaran un nou tipus de pneumàtics, molt més resistents, i dissenyats per evitar que esclatin. En segon lloc, els dipòsits de carburant han estat revestits d'una làmina de kevlar, una fibra molt resistent al foc i a la corrosió, que protegirà els dipòsits de carburant, fins ara una de les peces més fràgils de l'avió. El Concorde ja s'havia enlairat altres vegades, però sempre en recorreguts molt curts. Els resultats satisfactoris de les proves anteriors han donat pas a aquest vol experimental de llarga distància que anirà seguit d'altres fins a la represa de les línies comercials, si tot va ve, d'aquí a pocs mesos.
Anar al contingut