Així fabriquen a la Seat de Martorell els respiradors d'emergència OxyGEN

Els respiradors es fan a les línies on fa unes setmanes s'hi muntaven cotxes i cada cop que s'acaba una comanda se celebra amb aplaudiments
Així fabriquen a la Seat de Martorell els respiradors d'emergència OxyGEN

Així fabriquen a la Seat de Martorell els respiradors d'emergència OxyGEN

Els respiradors es fan a les línies on fa unes setmanes s'hi muntaven cotxes i cada cop que s'acaba una comanda se celebra amb aplaudiments
Iván Gutiérrez Actualitzat
TEMA:
Coronavirus
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

Els primers respiradors fabricats a la planta de Seat a Martorell ja són a alguns dels hospitals catalans, com el de Bellvitge o Can Ruti. Ara s'està formant el personal mèdic que l'haurà de manipular, si mai s'han de fer servir per combatre el coronavirus. Es tracta d'aparells per un ús temporal, pensats per si s'esgoten els que ara hi ha a les UCI.

Un equip de TV3 ha pogut comprovar que allà on fins fa unes setmanes es fabricaven cotxes, ara es fan respiradors per salvar vides. Les cadenes estan parades des de fa gairebé un mes. Però, en un racó, ara s'està fent una cosa més important que un cotxe. Són respiradors d'emergència OxyGEN, enllestits per portar a qualsevol hospital que ho necessiti. Però com es fan? Ho explica Alícia Molina, responsable d'Enginyeria i Processos de la companyia:

"El que vam pensar en un principi és on podríem fer aquest respirador depenent de les peces que tenim. Per exemple, del motor de l'eixugaparabrisa. D'aquesta manera hem pogut adaptar la línia molt ràpidament."

 

Així fabriquen a la Seat de Martorell els respiradors d'emergència Oxygen
150 treballadors de la Seat al servei dels hospitals

 

És una fabricació molt manual perquè, paradoxalment, adaptar una línia robotitzada seria molt més difícil de reprogramar per la diferència de peces, i per a això, calen persones.

I és que aquests respiradors són de campanya, d'emergència, un projecte altruista, i costen uns 500 euros. Els van idear a Protofy, amb la validació de l'Hospital Clínic i el Germans Trias i Pujol. Lluís Rovira i Ignasi Plaza són els fundadors de Protofy:

"Amb el nostre aparell el que aconseguim és guanyar uns dies de marge perquè ningú s'hagi de desconnectar sinó que estigui connectat al nostre aparell mentre queda lliure un altre dels respiradors."

 

Patrícia Such, directora de Salut i Seguretat de Seat i Volkswagen Espanya, diu que l'aparell ha de tenir uns mínims imprescindibles:

"Hem assegurat que aquest respirador d'emergència disposi d'uns mínims perquè el metge pugui regular i garantir sempre la seguretat del pacient que l'està fent servir (···) És un gran èxit perquè transformar una línia de muntatge d'un cotxe i posar-te a fer respiradors, que, a més, siguin segurs i homologats, ja us podeu imaginar.  Això en dues setmanes és un rècord."


Cada vegada que s'acaba una partida d'aquests respiradors, els 150 treballadors implicats no poden contenir els aplaudiments. Des d'aquí es repartiran a hospitals de tot Espanya, segons les necessitats. I amb un objectiu clar: salvar vides.
 

Així fabriquen a la Seat de Martorell els respiradors d'emergència Oxygen
Quan s'enllesteix un respirador, els treballadors ho celebren amb aplaudiments
ARXIVAT A:
Coronavirus Salut

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut