Catalunya Ràdio i TV3 consoliden el lideratge a internet

Catalunya Ràdio es referma com l'emissora en català més visitada i creix un 80% en un any. TV3 és la televisió més seguida, amb una cobertura del 16,8% a Catalunya i a tot el món més d'un milió d'usuaris únics han visitat els portals de la CCMA.
Les webs de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals lideren, novament, els índexs d'audiència a internet. Catalunya Ràdio és l'emissora en català més visitada, registra 100.000 usuaris únics i creix un 80% més respecte al juliol del 2012. Televisió de Catalunya amplia el lideratge al juliol i deixa Telecinco a 2,8 punts de distància en el percentatge de cobertura a Catalunya. A tot el món, 1,04 milions d'usuaris únics han visitat els portals de la CCMA durant l'últim mes. L'emissora Catradio.cat arriba a 100.000 usuaris únics al juliol, un 80% més que ara fa un any. És el web de ràdio més visitat pels internautes a Catalunya, que hi han accedit 290.000 vegades al juliol, i l'emissora generalista en català més seguida a internet, a molta distància de RAC1, que tanca el juliol amb 62.000 usuaris únics. Amb aquestes dades, Catalunya Ràdio consolida el seu creixement com a emissora de referència a la xarxa. tv3.cat és la televisió més seguida a internet, amb una cobertura del 16,8% a Catalunya i 765.000 usuaris únics. Les webs de Telecinco, el segon grup de canals més visitat, han registrat un 14% de cobertura i 640.000 usuaris únics. Al darrere se situen Antena 3, amb un 10,5% de cobertura; Cuatro, amb un 4,5%; La Sexta, amb un 3,2%, i 8TV, amb un 0,8%. TVC també ha superat el grup RTVE, que unifica en una sola web els continguts televisius i els radiofònics, i que ha obtingut un 12,9% de cobertura. Enmig del descens habitual dels mesos d'estiu a tots els portals, el Super3.cat creix més d'un 7% en usuaris únics a tot el món respecte al juny, i el portal de notícies 324.cat ha obtingut 274.000 usuaris únics, i esport3.cat, 117.000. Per grups audiovisuals, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) referma el lideratge a internet amb una cobertura del 17,8% a Catalunya. Ha superat els portals de Mediaset España, grup al qual pertanyen Telecinco i Cuatro, que han obtingut un 16% de cobertura, i el d'Atresmedia que, a més d'Antena 3 i La Sexta, inclou les emissores Onda Cero i Europa FM, i que ha tingut una cobertura del 13,1%. RTVE ha registrat un 12,9% de cobertura i cau de la tercera a la quarta posició del rànquing. En un mes d'estiu de caiguda de tots els grups, la CCMA registra un descens moderat que li permet seguir liderant el rànquing dels grups mediàtics i fins i tot ampliar la distància amb Mediaset. Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i l'Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC) van escollir comScore com a referència del sector per mesurar les audiències digitals.