Motociclisme

Sara Sánchez: a l'assalt del mundial de motos femení

La catalana és subcampiona de la Copa Europea femenina del 2022 i el 2023

Xavier GuillénActualitzat

És una lluitadora nata. Treballa de 7 a 15h com a administrativa en una serradora del seu poble, Gironella. Quan plega de la feina, surt com un llamp entre els murs dels pins apilats que envolten l'oficina, dina ràpid, agafa el cotxe i cap a Berga.

Al gimnàs, el seu preparador físic, Enric Masip, la posa a punt. Tres cops per setmana fa tot un seguit d'exercicis adaptats al seu esport, el motociclisme. I, el caps de setmana, o a entrenar als circuits que té a prop, gairebé sempre de pistes de karting, o a córrer en el Campionat Italià i en el Mundial de Motos Femení creat aquest any.

Sara Sánchez, entre els pins i les motos

26 anys i és l'única catalana d'aquest nou certamen que es fa en paral·lel al Mundial de Superbikes. 40 pilots van presentar les seves credencials i finalment 22 han estat les seleccionades. La de Gironella es va iniciar en el motociclisme als 9 anys i després de passar per diferents fórmules de promoció s'ha forjat un palmarès ple d'èxits: dos cops subcampiona de la Copa Femenina Europea, Campiona Iberoamericana de velocitat i Campiona d'Espanya de la Women's Open Cup Yamaha.

En els seus inicis competia amb els nois i va ser una de les protagonistes del Campionat de Catalunya de 80 cc, amb una impressionant victòria a Montmeló i grans resultats al Campionat Motodes. En tots dos va tancar l'any 2010 amb el subcampionat.

Bon palmarès forjat des de petita 

La seva passió per les curses no s'atura mai. Quan no corre fa d'analista tècnic a Catalunya Ràdio a les transmissions de MotoGP. I de bagatge no n'hi falta, un dels seus records favorits és la victòria que va aconseguir al davant de Fabio Quartararo, campió del mon de MotoGP i de Jorge Martín, subcampió, va ser el 2010 al Motodes.

podi amb Sara i Quartararo de petits
La pilot va guanyar una cursa a quartararo de petits (arxiu personal Sara Sánchez)

La creació del mundial femení es va gestar l'any passat amb la intenció de trobar la millor pilot del món. És un certamen FIM (Federació Internacional de Motociclisme) amb el suport de Dorna, organitzador de MotoGP i de Superbikes, i està reservat només a dones.

Totes competiran amb la mateixa moto, una Yamaha R7 de 600 cc i els mateixos pneumàtics Pirelli: màxima igualtat per trobar la excel·lència. Comença a Misano (Itàlia) i segueix amb Donington Park (Regne Unit), Portimao (Portugal), Balanton Ring (Hongria), Cremona (Itàlia) i acaba a Espanya a la pista de Jerez. Les curses no van associades al mundial de MotoGP, sinó al de Superbikes, compartint escenari amb les motos derivades de sèrie.

A l'assalt del primer mundial femení

Serà molt disputat amb participants de la talla d'Ana Carrasco, la campiona del WorldSSP300 al 2017 que deixa Moto3, on ha competit aquestes últimes temporades.

La pilot murciana tindrà de companya la madrilenya Beatriz Neila, la vigent campiona d'Europa. Totes dues dins de l'exitós equip italià Evan Bros campió del món de SSP600 els anys 2019 i 2020. 

Corre per un equip italià format íntegrament per dones

Per la seva banda, Sara Sánchez competirà amb l'equip italià 511 TERRA&VITA RACING TEAM format íntegrament per dones, amb base a Bolonya. Una escuderia que va néixer ara fa tres anys i sempre amb la Sara de pilot.

Sara descansant, prenent líquid
Sánchez esdevé un referent per a les dones que volen dedicar-se al motor (arxiu personal Sara Sánchez)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Esport3 (@esport3)

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut