Un Mercedes amb l'"halo" instal·lat al "cockpit" (mercedesamgf1.com)
Fórmula 1

La FIA i els pilots es posen d'acord en el disseny d'un fórmula 1 amb proteccions al "cockpit"

Disputar curses a gran velocitat amb el cap al descobert és un dels eterns debats que durant molts anys ha contraposat esport i seguretat. La investigació sembla que, finalment, hauria trobat la fórmula conciliadora

Actualitzat

El debat sobre les mesures de seguretat al "cockpit" dels monoplaces de Fórmula 1 s'ha tornat a posar damunt la taula, però aquesta vegada hi ha un canvi substancial, perquè, per primera vegada, la FIA, la Federació Internacional d'Automobilisme, i l'Associació de Pilots s'han posat d'acord. I és que el 2015 s'ha saldat amb dos pilots morts a conseqüència d'un accident en competició: Jules Bianchi, després de deu mesos en coma, i Justin Wilson, que va perdre la vida en una cursa de l'IndyCar.

Fins ara, cap de les dues parts, FIA i Associació de Pilots, posava en dubte que la seguretat és una de les prioritats, però hi havia desavinences a l'hora materialitzar un disseny de monoplaça que deixés el pilot visible per garantir l'espectacle i que al mateix temps li protegís completament el cap.

Alex Wurz, expilot de Fórmula 1 i president de l'Associació de Pilots, ha revelat, en una entrevista a la BBC, que l'última proposta, el que es coneix com a "halo", sembla que està generant un consens fins ara inèdit. Es tracta d'unes barres corbes molt fines i extremadament resistents a grans impactes que envolten el "cockpit". Després d'anys d'investigació, els cotxes més ràpids del món podrien fer un pas de gegant en matèria de seguretat. Wurz assegura que els pilots estan d'acord a implantar l'"halo" a partir de la temporada 2017, i aquesta proposta es debatrà en la reunió de la FIA de divendres que ve, en què es començaran a estudiar els canvis en la normativa per a l'any vinent.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut