Fórmula 1

El Mundial més igualat dels últims anys donarà el tret de sortida d'aquí a una setmana a Bahrain

Només queda una setmana perquè a Bahrain es doni el tret de sortida al Mundial de Fórmula 1. Un Mundial que, vista la pretemporada, serà força ajustat, sobretot a la part de dalt de la classificació, amb quatre grans escuderies candidates al títol: Ferrari, Red Bull, McLaren i Mercedes. Quatre setmanes d'entrenaments, milers de voltes, milers de quilòmetres acumulats que han acabat amb una divisió de la graella en tres grups ben diferenciats: els favorits, on s'integren els quatre equips amb més pressupost; els que lluitaran pels punts, amb la presència dels dos pilots catalans, De la Rosa a Sauber i Alguersuari a Toro Rosso, i els tres debutants.
Els favorits: Ferrari, Red Bull, McLaren i Mercedes GP

És impossible dir ara mateix quina escuderia és més forta que les altres. El ritme de cursa del Ferrari d'Alonso és demolidor, però a una volta, en el que serà la lluita per la "pole position", Red Bull i McLaren semblen un pas més endavant que els monoplaces vermells. La fiabilitat -que el cotxe no s'espatlli- i l'eficàcia a l'hora d'evolucionar-lo marcaran les diferències. El començament del Mundial es presenta, doncs, igualadíssim en la lluita per les places de podi. Mercedes GP, amb Michael Schumacher, sembla l'equip més fluix d'aquest grup, però Schumi és Schumi, i a Bahrain podrien presentar un difusor revolucionari capaç de girar la truita en un tres i no res.

Lluitaran pels punts: BMW-Sauber, Toro Rosso, Renault, Williams i Force India

En aquest grup es troben els dos representants catalans. Pedro Martínez de la Rosa, amb el Sauber, i Jaume Alguersuari, amb el Toro Rosso. Tots dos han acabat molt satisfets la pretemporada, però resen perquè els seus equips siguin més ràpids que la resta a l'hora d'introduir novetats als cotxes per fer-los encara millors. A Sauber esperen patrocinadors per poder-ho aconseguir i De la Rosa no descarta obsequiar els seus seguidors amb algun podi.

Els debutants: Lotus, Virgin i HRT-F1

Si algun dia sumen algun punt serà un miracle. El seu objectiu és, ara mateix, fer un cotxe capaç d'acabar les curses, ja que aquest hivern s'han vist més vegades remolcats per les grues o arrossegats pels mecànics que no pas a la pista. En el cas d'HRT, el que havia de ser Campos Meta, el cotxe ni tan sols ha trepitjat l'asfalt. Tot just el van presentar aquest dijous a Múrcia i només queden nou dies perquè el semàfor del Mundial es posi verd.

Contratemps per a l'Albert Costa

La pretemporada de les World Series no ha començat gaire bé per al pilot català, Albert Costa. El barceloní, que debuta aquest any en la categoria, es va lesionar ahir a la mà i avui ha hagut de veure els entrenaments des de la barrera. La lesió no és de gravetat i, per tant, no perilla la seva participació en els tests de la setmana vinent a Jerez. Costa ha fet el salt a les World Series després de guanyar l'any passat la Fórmula Renault 2.0 i el campionat d'Europa.