Esports

El Barça i l'Espanyol, abans del derbi, i la Penya donaran suport a La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio

El diumenge 18 de desembre se celebrarà la 25a edició de La Marató, el programa solidari de TV3 i Catalunya Ràdio, que aquest any estarà dedicat a l'ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques

La samarreta que lluiran els jugadors del Barça, de l'Espanyol i de la Penya per donar suport a La Marató

El Futbol Club Barcelona, el Reial Club Deportiu Espanyol i el Club Joventut Badalona se sumen el diumenge 18 de desembre a La Marató amb diverses accions de suport en els partits que disputaran, a les 20.45 al Camp Nou, Barça i Espanyol, i a les 12.30 al Palau Blaugrana, Barça i la Penya.

Els jugadors, tant de futbol com de bàsquet, de manera excepcional, sortiran amb una samarreta commemorativa dels 25 anys de La Marató, que aquest any està dedicada a l'ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques. Perquè aquestes lesions al cervell i a la medul·la causen danys irreparables, cal continuar investigant per trobar tractaments efectius que millorin la qualitat i l'esperança de vida d'aquestes persones.

A més, els equips es faran les fotografies oficials amb un cartell que convidarà a col·laborar amb donatius al telèfon 905 11 50 50. I a les tanques publicitàries, tant del Camp Nou com del Palau Blaugrana, es podrà veure durant els enfrontaments el mateix missatge amb el número de telèfon.

A més, els marcadors i les pantalles emetran l'anunci d'aquest any. L'espot segueix la línia del costat solidari i consolida el to emocional, d'història humana i pròxima, propi de La Marató. I s'acompanya d'un tema musical de gran força, "Don't give up", de Peter Gabriel, en una versió de Ramon Mirabet i Paula Valls.

La Marató és un format televisiu únic que mobilitza, des de fa 25 anys, tota la societat catalana al voltant de dos objectius: sensibilitzar i recaptar fons per a la investigació biomèdica. En la seva trajectòria, La Marató de s'ha convertit en un referent de solidaritat, divulgació, sensibilització i participació, i ha traspassat les fronteres clàssiques d'un programa de televisió amb una durada de 15 hores en directe, seguit per més de 3 milions de persones. Al llarg de les seves 24 edicions ha recaptat més de 151 milions d'euros que han servit per finançar 757 projectes de recerca biomèdica amb prop de 7.000 investigadors implicats.