Retards i amenaces de vaga als tramvies per un conflicte laboral entre l'empresa i els sindicats

Els tramvies del Trambaix i el Trambesós circulen aquests dies amb retards i a una velocitat menor que la que és habitual. L'arrel del problema està en un conflicte laboral entre la direcció de l'empresa que gestiona el servei i els conductors dels combois. Els sindicats es queixen que l'empresa pressiona els treballadors perquè condueixin a una velocitat excessiva i asseguren que des de dilluns estan circulant a una velocitat "segura i adaptada a les condicions de circulació". D'altra banda, l'empresa informa que les alteracions del servei es deuen a demandes salarials dels treballadors. El comité d'empresa reconeix que reivindica un increment de sou, però ho desvincula de les protestes.
Retards i amenaces de vaga als tramvies per un conflicte laboral entre l'empresa i els sindicats
Barcelona

Retards i amenaces de vaga als tramvies per un conflicte laboral entre l'empresa i els sindicats

Els tramvies del Trambaix i el Trambesós circulen aquests dies amb retards i a una velocitat menor que la que és habitual. L'arrel del problema està en un conflicte laboral entre la direcció de l'empresa que gestiona el servei i els conductors dels combois. Els sindicats es queixen que l'empresa pressiona els treballadors perquè condueixin a una velocitat excessiva i asseguren que des de dilluns estan circulant a una velocitat "segura i adaptada a les condicions de circulació". D'altra banda, l'empresa informa que les alteracions del servei es deuen a demandes salarials dels treballadors. El comité d'empresa reconeix que reivindica un increment de sou, però ho desvincula de les protestes.
Una tramvia en una imatge d'arxiu

Els retards poden ser d'uns 15 minuts.

Els usuaris dels tramvies triguen des de dilluns una mitjana de 15 minuts més per fer els trajectes a causa d'un conflicte laboral entre la direcció de l'empresa que gestiona el servei i els conductors dels tramvies. A les pantalles dels combois i a la pàgina web de l'empresa s'informa de les alteracions del servei que empresa i treballadors atribueixen a causes diferents.

Els sindicats es queixen que reben pressions per part de l'empresa perquè circulin a una velocitat que consideren "excessiva" -50 km/h-, que no garanteixen el manteniment de les línies -perquè hi ha, diuen, semàfors trencats- i que això està causant baixes per depressió i malalties laborals entre els treballadors. Per això, afirmen, des de dilluns, i de forma indefinida, condueixen a una velocitat que consideren adequada per a la seguretat.

D'altra banda, l'empresa, des de la seva pàgina web, responsabilitza els conductors de les alteracions del servei i ho atribueix a demandes d'increment salarial.

El president del comitè d'empresa del Trambaix, Jaime del Pino (UGT), reconeix que demanen un increment de sou, però ho desvincula de les protestes d'aquests dies. Els conductors expliquen que volen equiparar-se salarialment als conductos d'autobusos que han signat el seu conveni després de mesos de vagues i que, segons aquestes fonts, cobren entre 3.000 i 5.000 euros anuals més amb 145 hores de treball menys que els del Trambaix. L'empresa ja ha dit que unes demandes salarials d'aquest tipus serien poc assumibles.

A més, els treballadors també reclamen descansos i no treballar vuit hores de manera ininterrompuda, com ho fan actualment.

El conflicte i els retards sembla que continuaran els próxims dies si les posicions no s'acosten. De fet, des de la UGT ja han amenaçat amb vagues al maig i al juny si la situació no es resol.