Fórmula 1

Les escuderies de la Fórmula 1 s'estrenyen el cinturó a causa de la crisi econòmica

Vénen temps d'austeritat a la Fórmula 1. Una competició que vivia instal·lada en l'opulència i que, fins i tot, en feia exhibició. Ara, però, la crisi mundial també ha arribat al circ de les quatre rodes. Tots els equips han hagut de retallar dràsticament el pressupost per aquesta temporada i això ja s'ha notat, i molt, en les presentacions dels nous monoplaces.

Actualitzat
Focs artificials. Circ du Soleil. McLaren es va gastar quatre milions d'euros en la presentació de l'MP4-22 que van pilotar Alonso i Hamilton, amb exhibició pel carrer inclosa. Sttugart. 2008. "Performance" teatral per presentar el que acabaria sent el cotxe campió del món. Entre el públic, il·lustres convidats. Aquest any, a la fàbrica i amb els mateixos pilots estirant la manta per descobrir el cotxe.

L'R27 de Renault va baixar del cel d'una discoteca d'Amsterdam. Tot un espectacle de llum i colors. L'any passat hi va haver un gran espectacle audiovisual a París per descobrir l'R28 d'Alonso i Piquet. Aquest any, al "pit-lane" de l'Algarve, plovent i a dos quarts de nou del matí. I és clar, amb una manta.

La tendència és general. A Ferrari i BMW, el mateix procediment. A la Fórmula 1, també s'han acabat els bons temps. A Honda no tenen res a presentar perquè encara busquen comprador. Aquest any serà difícil veure cascos decorats amb diamants o caríssimes desfilades de moda amb l'ambient més luxós i glamurós.

És el moment d'estrènyer el cinturó. Però com acostuma a passar, uns més que els altres. L'amo del circ, Bernie Ecclestone, segur que no notarà gens la milionada d'euros que li pot costar el divorci de la seva dona Slavica. Hi ha coses que no canvien.
Anar al contingut