Masterclass a la UAB: La Marató de TV3 com a model d'èxit en la promoció de la recerca biomèdica i la dinamització de l'economia

Dues masterclass organitzades conjuntament per la Fundació La Marató de TV3 i la Universitat Autònoma de Barcelona analitzen l'impacte dels 26 anys d'aquest projecte solidari en l'economia i la promoció de la recerca científica a Catalunya.
Masterclass La Marató UAB

Masterclass La Marató UAB

Des del 1992, La Marató ha recaptat més de 170 milions d'euros gràcies a la solidaritat dels ciutadans, una xifra que la situa al mateix nivell dels telethons internacionals de més prestigi.  Aquests recursos han esdevingut un motor de la investigació a Catalunya, ja que en 26 anys ha finançat un total de 794 projectes de recerca i ha implicat entorn els 7.300 investigadors. Cada euro destinat a La Marató ha generat 1 euro més per finançar nova recerca, s'han creat 377 llocs de treball en aquesta àrea –una mitjana de 15 a l'any-, s'han format 2.500 investigadors i s'han doctorat 650 professionals.

Darrere d'aquestes fites científiques excepcionals hi ha la implicació del conjunt de la societat i també del teixit empresarial. Al llarg de 26 edicions, 3.100 empreses hi han col·laborat mitjançant diferents fórmules que han influït en l'èxit i la consolidació del projecte.

Ara, la Fundació La Marató de TV3 i les Facultats d'Economia i Empresa i de Biociències de la UAB conviden els estudiants universitaris i el públic en general, a conèixer i analitzar, mitjançant les aportacions de diferents experts, professionals, investigadors i testimonis, les claus de l'impacte de La Marató en l'àmbit de l'economia i de la recerca biomèdica a Catalunya.

Masterclass a la Facultat d'Economia i Empresa de la UAB, 15 de febrer, a les 12.30.

Albert Closas, periodista i director del programa "Valor afegit", conduirà una sessió en què s'analitzarà l'impacte econòmic que genera La Marató, així com els vincles que hi ha entre el sector empresarial i el projecte. Hi intervindrà Diego Prior, degà de la Facultat d'Economia i Empresa, Joan B. Casas, economista i degà del Col·legi d'Economistes de Catalunya, Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3, i Miquel Toronell, director general de SERVIS, una de les empreses que participa habitualment en La Marató.

Masterclass a la Facultat de Biociències de la UAB, 19 de febrer, 12.00.

Què suposa per a un científic tirar endavant una investigació finançada gràcies a la solidaritat o què representa per als ciutadans ser mecenes d'avenços que repercutiran en la seva salut són alguns dels temes que es tractaran en aquesta masterclass, que gira al voltant de La Marató com a font finançadora de referència de la recerca a  Catalunya. Hi intervindran Jaume Farrés, degà de la Facultat de Biociències, Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3, Antoni Dedeu, director de l'Agència de Qualitat i Avaluació en Salut (AQUAS), Jordi Barretina, director de l'Institut d'Investigació Biomèdica de Girona, Pilar Grasset, familiar de pacient que va participar en La Marató i testimoni directe dels resultats en la salut que obtenen els projectes de recerca, i Carles Prats, periodista i pacient amb una cardiopatia congènita.