Conferències educatives

Un dels objectius de La Marató de TV3 és conscienciar els joves sobre les malalties tractades en el programa. Per aconseguir-ho, la Fundació desplega una intensa campanya de divulgació i sensibilització adreçada als centres educatius que arriba a més de 200.000 joves. Un col·lectiu format per 300 professionals de la salut s'encarrega d'impartir al voltant de 4.400 sessions divulgatives en cada nova edició.

Més de 4.000 conferències sobre les malalties del cor

El funcionament d'un cor sa i d'un cor malalt i quines són les diferents patologies que afecten aquest múscul són algunes qüestions que van descobrir els joves catalans gràcies a les conferències divulgatives programades dins de la campanya de sensibilització prèvia al programa.

Al voltant de 210.000 joves d'entre 12 i 18 anys van ser els destinataris d'aquesta acció educativa, que van dur a terme 358 professionals de la salut en 1.022 centres educatius. Es van fer 4.412 sessions que els van acostar al coneixement científic i la cara humana de les malalties del cor.

Les sessions es van completar amb la projecció d'un vídeo divulgatiu que inclou explicacions mèdiques i testimonis d'afectats amb un llenguatge proper. Els alumnes van poder ampliar el seu coneixement sobre les malalties del cor gràcies a un recurs interactiu al web de La Marató.


 

16è Concurs Pinta La Marató

Per fomentar la reflexió sobre les malalties del cor, les classes que van rebre una conferència van poder participar en el concurs Pinta La Marató, que va oferir als joves l'oportunitat d'interpretar artísticament els conceptes apresos sobre les malalties del cor. S'hi van presentar 321 cartells, procedents de 146 centres educatius d'arreu de Catalunya. Va ser l'edició més participativa de tota la història del concurs.

La proposta de la classe de 4t d'ESO A de l'Escola Brianxa de Tordera en va resultar guanyadora. Com a premi, els alumnes van poder gaudir d'un cap de setmana en un alberg de Catalunya, sufragat pel Departament de Benestar Social i Família.

Els cartells presentats pels alumnes de 3r i 4t d'ESO dels centres Daina Isard d'Olesa de Montserrat i de l'IES Canigó d'Almacelles van ser finalistes.

Van formar part del jurat del Pinta La Marató, els artistes Pepa Poch, Pilarín Bayés, Xavier Mariscal i Joan Pere Viladecans; la coordinadora de Roca Umbert- Fàbrica de les Arts, Teresa Llobet; Carles Checa, director creatiu de Màrqueting de TV3; Marc Viñas, subdirector general de Cooperació Social i Voluntariat del Departament de Benestar Social i Família; Francesc Romero, director del programa La Marató i Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3.


Cartell guanyador. 4t d'ESO A de l'Escola Brianxa de Tordera


Cartell finalista. 4t d'ESO de l'IES Canigó d'Almacelles



Cartell finalista. 3r d'ESO de l'escola Daina Isard d'Olesa de Montserrat

Anar al contingut