"Mood Z", "La comunitat", "Cover", la segona temporada de "Bricoheroes" i "Jugada mestra", cinc p…
"Mood Z", "La comunitat", "Cover", la segona temporada de "Bricoheroes" i "Jugada mestra", cinc produccions audiovisuals dissenyades en exclusiu per a internet

TV3 estrena "Mood Z", "La comunitat", "Cover", la segona temporada de "Bricoheroes" i "Jugada mestra", cinc produccions audiovisuals dissenyades en exclusiu per a internet

Aquesta tarda, TV3, per mitjà d'una roda de premsa per videoconferència, ha presentat cinc projectes creats per a internet. Són "Mood Z", "La comunitat", "Cover", la segona temporada de "Bricoheroes" i "Jugada mestra", unes propostes que suposen un pas endavant en la innovació en formats i models de distribució de la cadena.

En una forta aposta de Televisió de Catalunya per arribar a noves audiències, avui a la tarda, TV3 ha presentat cinc programes produïts per a internet. Són "Mood Z", "La comunitat", "Cover", la segona temporada de "Bricoheroes" i "Jugada mestra". L'acte, en format de videoconferència, l'ha conduït el director de TV3, Vicent Sanchis. També hi ha assistit Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio i de Mitjans Digitals de la CCMA; Sigfrid Gras, adjunt a direcció i cap de Continguts i Programes de TV3; Geni de Vilar, adjunta a direcció de Mitjans Digitals de la CCMA, i Cristian Trepat, cap d'Entreteniment i Culturals de TV3.

En representació de les cinc produccions que s'hi presentaven, també hi han estat presents Jair Domínguez i en Peyu, presentadors de "Bricoheroes"; Miki Núñez, presentador de "Cover"; Marc Gabernet i Marina Vallejo, director i presentadora de "Mood Z"; Bibiana Ballbè, directora de "La comunitat"; Carles Sànchez Verdú, director, guionista i presentador de "Jugada mestra", i Charlie Pee, guionista i copresentadora també de "Jugada mestra".

"Seguim amb videoconferències mentre no puguem trobar-nos presencialment. Però avui anem una mica més enllà i també us presentarem imatges de cadascuna d'aquestes cinc propostes." Amb aquestes paraules d'al·lusió a la nova situació, el director de TV3, Vicent Sanchis, ha començat una roda de premsa en què s'han presentat cinc propostes que distribuiran els continguts en l'entorn digital i en què l'usuari trobarà continguts més participatius i col·laboratius. El director de TV3 també ha explicat que molts d'aquests projectes venen de la crida del Departament de Cultura "per dinamitzar la indústria audiovisual del país, com TV3 té la obligació de fer."

Tot seguit, Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio i de Mitjans Digitals de la CCMA, que ha reconegut que des de la direcció de Mitjans Digitals "ens fa molta il·lusió participar en aquesta roda de premsa perquè és la culminació de tota una feina d'estratègia digital i d'evangelització per fer el salt més enllà de la pantalla tradicional". També ha explicat el mèrit que té aquesta presentació en el context de crisi actual. I ha aplaudit la decisió de TV3 de presentar cinc projectes "digital first": "És una declaració de principis i una aposta valenta per l'entorn digital, la innovació i els continguts pensats per un públic nou i jove." En relació amb la dificultat de la televisió per arribar al públic jove, ha afirmat que amb la presentació d'avui es podrà connectar amb un públic que no mira la televisió lineal i "podrem arribar a conquerir noves audiències amb uns llenguatges i registres nous. Aquesta aposta digital ha vingut per quedar-se i d'ara endavant serà recurrent".

Pel que fa a les estrenes, "Mood Z", la primera de les cinc, que veurà la llum el dilluns 12 d'octubre, és un espai de continguts juvenils difós exclusivament per a plataformes i xarxes socials que ofereix continguts d'interès per als joves, creats i explicats per ells mateixos i publicats a través dels canals que més utilitzen. Marc Gabernet, el seu director, ha explicat que "hem dissenyat una fàbrica de continguts amb la intenció d'arribar als públics que han abandonat la televisió lineal i amb el repte de crear una comunitat de joves. Volem potenciar les xarxes i el punt de vista d'aquesta generació que ha nascut amb un smartphone a la mà."

Bibiana Ballbè és la directora i presentadora de "La comunitat", un programa col·laboratiu de reflexió i històries personals, que s'estrena el dimecres 14 d'octubre. A "La comulnitat", el protagonista és una part de l'audiència, que hi participa a partir d'històries personals compartides. El programa teixirà una reflexió col·lectiva al voltant dels temes universals de la condició humana. Ballbè ha explicat els tres punts clau del programa: "Que neix pensat per a l'univers digital, que té la idea de cocreació i col·laboració: l'espectador n'és a la vegada el creador, i que la idea que hi predomina és que tothom té talent i tothom és creatiu; així que la gent hi ha de participar a través del format que trobi que reflecteix millor el seu talent."

La tercera estrena digital de TV3 serà "Cover", i serà el dilluns 19 d'octubre. "Cover" és un "talent show" musical, un concurs "live" obert a tothom que vol trobar la millor versió de les cançons. Artistes i audiència decidiran quina és la millor "cover" del programa i el guanyador s'emportarà un suculent premi de 10.000 euros. Miki Núñez, el seu presentador, ha explicat el format de "Cover" i la il·lusió que li fa ser-ne el presentador, i ha reconegut que "si no m'hagués presentat a OT, m'hauria presentat a aquest programa, pel premi tan suculent que té".

La segona temporada del programa d'humor i bricolatge "Bricoheroes" arribarà el 25 d'octubre avalada per l'èxit de la primera i la simpatia dels seus presentadors. Jair Domínguez i en Peyu han explicat la il·lusió que els fa començar una temporada plena de novetats, entre les quals hi ha un himne per al programa, un cant d'amor al bricolatge compost pel grup Obeses, o que aquesta nova edició ha pogut entrar una mica més en el món dels personatges ("Es veuran les tensions que hi ha després de conviure molt de temps junts", ha explicat en Peyu), i també ha mostrat la il·lusió que els ha fet tenir "cameos" d'altura, com ara Barragan, Cristian Pielhoff, de "Bricomania", Albert Om, Ferran Martínez o Daniel Rojo...

I l'última estrena ja serà el 2021, el 14 de gener; arribarà de la mà de Carles Sánchez Verdú i Charlie Pee i es diu "Jugada mestra". Un programa d'humor en format podcast de vídeo i àudio, acompanyats per nous talents de la comèdia catalana nascuda als bars, als podcasts i a les xarxes socials. Carles Sánchez Verdú, director, guionista i presentador, ha definit aquesta proposta com "un laboratori de comèdia dirigit a la nova escena emergent de la comèdia feta en català, que viu un moment molt dolç. Hi ha moltíssims còmics i còmiques, i un d'aquests exponents és la Charlie Pee, que a més de ser una de les millors còmiques joves del país, és una de les pioneres en la divulgació d'aquests formats."

Per acabar, Cristian Trepat, cap d'Entreteniment i Culturals de TV3, ha posat en valor aquesta aposta digital en si mateixa, al marge de l'antena, "amb què hem comprovat que arribem a públics complementaris als quals no arribem amb la televisió lineal i podem consolidar una graella digital de manera estable i estructurada".

Geni de Vilar, adjunta a direcció de Mitjans Digitals de la CCMA, ha reconegut el mèrit de les àrees de TV3 que tradicionalment alimenten un canal lineal, perquè han posat en valor el "digital first". "Fem projectes digitals perquè hi ha gent que els consumeix, perquè hem d'innovar en el format, en el to... Aquest és el pas important que fem amb les cinc noves apostes digitals que avui presentem."

Vicent Sanchis, director de TV3, ha acomiadat l'acte amb una recomanació que alhora era també un nou missatge d'aposta digital de la cadena: "Mireu aquests programes, perquè realment valen la pena. Gràcies a la gent que els heu fet i fins a la pròxima."

tv3.cat

Anar al contingut