TV3 comença l'estiu líder

TV3 és líder amb contundència del juny I ja són 23 mesos consecutius de lideratge. "Cites Barcelona" fa el rècord històric de la sèrie, bona estrena d'"El factor clau" i de la final d'"Eufòria, i també destaca la final de la Lliga de Campions femenina de futbol, entre el Barça i el Wolfsburg.

Esport3 registra el millor mes de juny des del 2016 i el 3/24 fa la millor quota des del desembre del 2022.I, pel que fa a audiències digitals, s'han fet les millors dades d'un mes de juny, amb 13 milions de reproduccions de vídeo i 4,3 milions d'usuaris únics al portal de la CCMA. Esport3 fa el millor resultat dels últims 10 anys en reproduccions en directe

TV3 ha tornat a acabar el mes líder d'audiència, segons dades de Kantar*. Aquest juny, TV3 ha aconseguit una quota del 14,2%. A més, manté una àmplia distància amb la segona classificada, Antena3, a 4,5 punts. I ha superat per 6 punts la tercera, La1. 
 
TV3 lidera la franja del day time, amb un 14,3%, a 4,4 punts de la segona, Antena3. I lidera la franja del prime time de manera contundent, amb una quota del 16,4%, i supera per 6,8 punts la segona classificada, Antena3.
 
TV3 ha liderat l'audiència 27 dies dels 30 del mes de juny i el rànquing dels programes més vistos del dia en 28 ocasions, i sempre ho ha fet amb un telenotícies, excepte el dia de la final de la Lliga de Campions femenina de futbol.
 
També és la cadena generalista més ben valorada al juny al panel de GfK**, amb un 8.3.
 
Aquest mes Esport3 ha fet el millor juny des del 2016, amb un 0,9% i el 3/24 amb un 1,3%, la millor quota des del desembre del 2022.
 
Bons resultats dels informatius, líders en totes les edicions 
 
Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 27 ocasions: 15 el "TN vespre",  7 el "TN migdia", 3 el "TN cap de setmana vespre" i 2 el "TN cap de setmana migdia".
 
Catorze dels vint programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. El "TN vespre" del 13 de juny va ser el tercer, amb una quota del 30,6% i 650.000 espectadors; el sisè lloc és per al "TN migdia" del dia 27, amb 539.000 espectadors i un 35,2% de quota, va ser la tercera edició més vista de la temporada; el va seguir el "TN cap de setmana vespre" de l'11 de juny, amb 475.000 espectadors i un 22,7% de quota; l'edició del migdia de l'informatiu del cap de setmana del 3 de juny, va ser setzè, amb una quota del 25,6% i 407.000 espectadors. 
 
I, pel que fa al "TN comarques", el del dia 20 va ser el dinovè programa més vist del mes, amb una quota del 29,4% i 341.000 espectadors.
 
Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8.4, segons el panel de GfK. I el "Més 3/24" és el tercer programa amb més bona valoració: un 8.7.
 
Aquest juny destaquen els programes tant del day time com del prime time 
 
Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.
 
El novè programa més vist del mes de juny ha estat la final de la Lliga de Campions femenina de futbol entre el Barça i el Wolfsburg, en què les catalanes es van proclamar campiones, el van seguir 464.000 espectadors i va fer un 29,1% de quota. També van destacar la prèvia, amb una quota del 24,7% i 428.000 espectadors i el post partit, amb 411.000 espectadors i una quota del 30,6%. En total va fer una audiència acumulada d'1,3 milions de persones.
 
L'estrena de "Cites Barcelona" va ocupar el desè lloc, amb 444.000 espectadors i una quota del 21,4%, va liderar amb comoditat i va registrar un audiència acumulada de 752.000 espectadors. Va fer el rècord històric d'audiència de la sèrie, superant el segon capítol de la primera temporada que el tenia, des del 4 de maig del 2015. I va tenir una valoració qualitativa de 8.3.
 
El "Polònia" del dia 8, ocupa l'onzè lloc, amb 439.000 espectadors i un 22,1% de quota, i té una valoració qualitativa de 8.6. El "Cuines" del dia 12, en què van preparar una pizza quatre formatges, va ocupar el tretzè lloc, amb una quota del 28,2% i 417.000 espectadors.
 
La gala final d'"Eufòria" del dia 9, va fer una quota del 26,2%, 410.000 espectadors i una audiència acumulada de 794.000 espectadors. I té una valoració al GfK de 8.1. El programa musical ha tancat la temporada, amb una quota mitjana del 20,4% i 336.000 espectadors, un resultat molt similar al de la primera temporada.
 
Aquest juny també han destacat el "Sense ficció", del 13, que va emetre el documental "Rialb: l'últim pantà", amb 356.000 espectadors, una quota del 18,3% i una valoració segons el GfK de 8.6. El "30 minuts", del dia 11, amb el reportatge "La feina o la vida", amb una quota del 15,6% i 345.000 espectadors. I té una valoració qualitativa del 8.5. I el capítol de "Com si fos ahir" del dia 12 de juny, amb 306.000 espectadors i un 22,8% de quota.
 
Altres programes que han fet bons resultats han estat l'especial "Ruta 40. Viatjant amb Catalunya Ràdio", amb 305.000 espectadors i un 17,1% de quota, a més va liderar la franja, va fer una audiència acumulada de 684.000 espectadors i una valoració segons el GfK de 8.9. I l'estrena d'"El factor clau", que va fer una audiència acumulada de 525.000 espectadors, una quota del 15,6% i 276.000 persones el van veure de mitjana. La valoració qualitativa va ser de 8.1.
 
Pel que fa a "La gran pel·lícula", el dia 30 de juny, amb "Valor ocults" va fer la quota més alta de la temporada, amb un 20% i la van seguir 286.000 espectadors.
 
I el programa "La Marató de TV3: la xifra final" va liderar la franja, amb una quota del 13,7% i 221.000 espectadors. I al panel GfK va tenir un resultat de 8.5.
 
Millor dada de reproduccions de vídeo d'un més de juny, Esport3 ha fer el millor resultat de reproduccions en directe dels últims 10 anys i destaquen el "TN cap de setmana" i "Com si fos ahir" com els programes més vistos.
 
Pel que fa a les audiències digitals, s'han fet 13 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, un 12% més que al juny del 2022. I és la millor dada de consum de vídeo d'un mes de juny. 
 
El "TN cap de setmana" ha estat el programa més vist, amb 189.000 usuaris únics que han fet 420.000 reproduccions en directe i a la carta i és la millor dada des del gener del 2021. Destaca especialment l'edició de dissabte 24 al migdia, amb un vídeo sobre la mort d'un home a la foguera de Sant Joan i l'actualitat a Rússia, amb la rebel·lió dels mercenaris de Wagner contra el president Putin.
 
"Com si fos ahir" ha estat el segon programa més vist i el primer en nombre de reproduccions, amb 1.5 milions en directe i a la carta. 
 
I "Eufòria" és el tercer programa més vist del juny, amb 156.800 usuaris únics que han fet 60.800 reproduccions en directe i a la carta. La gala final i la semifinal són el tercer i quart vídeo més vist a la carta i acumulen 159.000 reproduccions a la carta.
 
Pel que fa a "Cites Barcelona" ocupa el quart lloc dels més vistos aquest mes i el segon més vist a la carta. Des de l'estrena han vist el programa 150.000 usuaris únics als mitjans digitals de la CCMA, s'han fet en total 625.000 reproduccions de les diferents temporades, 411.000 de "Cites Barcelona" i 214.000 de les temporades anteriors de "Cites". A més, els dos vídeos més vistos a la carta són els dos primers capítols d'aquesta temporada i sumen més de 182.000 reproduccions. La setmana que es va estrenar la van veure 99.000 usuaris únics i se situa entre les millors estrenes de sèries de TV3 als mitjans digitals, només superada per la segona i tercera temporada de "Merlí".
 
El Titó, és el quart programa més vist a la carta en nombre de reproduccions, amb 313.000.
 
El canal Esport3 ha tingut 751.000 reproduccions en directe per internet i és la millor dada dels últims 10 anys. Les dues emissions més vistes en directe del mes són la final de la Champions femenina de futbol, entre el Barça i el Wolfsburg, amb 41.000 usuaris únics i el partit del play off d'ascens a Segona, entre el Barça Atlètic i el Reial Madrid Castella, amb 31.300 usuaris únics.
 
El portal de la CCMA va tenir 4,3 milions d'usuaris únics i és la millor dada en un mes de juny.
 
En l'àmbit de les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat més de 170.000 missatges a Twitter. El més comentat ha estat "Els matins", amb 30.000 missatges. 
 
A més, s'han fet 114 milions de reproduccions de vídeo a les xarxes socials de la CCMA, 49 milions a Instagram i 25 milions a TikTok com a plataformes prinipals. 
 
(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.)
 
#audiènciesTV3
Anar al contingut