Barça

Jordi Cardoner, vicepresident del FC Barcelona, nega cap irregularitat en la gestió del Seient Lliure

El directiu del Barça ha defensat les bones pràctiques del Barça en la liquidació del seient lliure

Actualitzat

El vicepresident primer del FC Barcelona i responsable de l'Àrea Social, Jordi Cardoner, ha comparegut en roda de premsa aquest dilluns, després de les irregularitats revelades per TV3 en relació a la liquidació del Seient Lliure. Cardoner s'ha esforçat molt a treure importància a aquesta informació, a qualificar-la de "no contrastada" amb el club i a acusar el mitjà de crear alarma entre els seus socis, a qui ha adreçat a l'Oficina de l'Atenció al Barcelonista per resoldre els seus dubtes.

Cardoner ha posat veu a la postura del Barça, que afirma estar "actuant correctament, amb un sol beneficiari, el soci de la nostra entitat. Creiem que la nostra actuació és justa amb el soci". El vicepresident ha explicat que "la liquidació del seient lliure està vinculada al preu de l'aforament regular, el preu de venda al públic sense cap altre servei addicional. Del PVP, descomptat el 21% d'IVA i el 10% de despeses, es reparteix el 50% amb el soci".

"Alguns socis es queixaven que posaven el seu seient a la venda i no el venien. Hi ha seients que són millors que altres. Vàrem entendre que era més democràtic ser més homogenis i tot el benefici generat repartir-lo entre la totalitat dels socis. Si un soci posa el seu seient a la venda i no el ven mai, rebrà els mateixos diners que qui té la sort de vendre'l", ha afirmat el responsable de l'Àrea Social blaugrana sense explicitar més. El total d'ingressos que un soci pot percebre per seient lliure és el 95% de la totalitat que està pagant al club.

Per justificar la diferència de preus de les entrades del VIP Experience, Cardoner ha explicat que "aquests conceptes tenen un cost, i hi ha un diferencial que surt de l'oferta a la demanda dirigit a persones que estan disposades a pagar fins els 1.500 euros. El benefici el distribuïm entre els socis. El club no s'apropia beneficis, genera beneficis per a la col·lectivitat social".

Cardoner ha seguit defensant els preus del VIP Experience: "Nosaltres no fem una valoració per sobre de preu de la localitat. És un servei. Si nosaltres venguéssim només la localitat, aquest seria un altre discurs. Però com que hi ha un topall màxim això fa que ningú pugui rebre el benefici absolut. La nostra voluntat no és que la gent vengui les entrades, és que en faci ús".

El directiu barcelonista ha justificat que "aquestes temàtiques no lesionen a la majoria dels nostres socis, només aquells que utilitzin sistemàticament el seient lliure per obtenir ingressos. Això no és propietat, com aquell senyor que té un pis o un pàrquing i el lloga perquè és seu. Això és un dret transferit amb la voluntat que en faci un bon ús, que és assistència. Ha d'entendre com va la negociació, però no és perquè en tregui un profit personal".

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut