Vehicles aturats a l'AP-7 a Vallgorguina per la calamarsada (ACN/Albert Segura)
Vehicles aturats a l'AP-7 a Vallgorguina per la calamarsada (ACN/Albert Segura)

Trànsit justifica el tall de l'AP-7 i la C-25 per evitar "un accident múltiple"

L'endemà del col·lapse per la calamarsada, el director del Servei Català de Trànsit admet que cal "millorar" el protocol per desviar els cotxes cap a vies segures

RedaccióActualitzat

El tall de l'AP-7 i la C-25 aquest dissabte per la calamarsa va deixar centenars de conductors atrapats durant més de cinc hores. El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha justificat la decisió de tallar la circulació per garantir la seguretat viària.

En entrevistes a Catalunya Ràdio i el canal 3/24, Lamiel ha explicat que es va actuar d'aquesta manera "per evitar un accident múltiple", fent referència a una calamarsada que hi va haver el febrer del 2022 i que va provocar un accident múltiple a l'autopista C-32, al Maresme, amb una trentena de vehicles implicats i 16 ferits, quatre dels quals de gravetat.

"Ara no hem de lamentar aquesta situació", ha dit el director del Servei Català de Trànsit, que ha assegurat que van optar per una solució "conservadora":

"Vam tenir una actuació molt conservadora per evitar aquests xocs, que haurien estat molt pitjor."

Lamiel sí que ha reconegut que es podria haver millorat la informació i desviar abans el trànsit de vehicles de l'AP-7 en sentit nord per la C-60 i la C-32, per impedir que s'acumulés la cua.

"Potser hem de millorar els punts on desviar i actuar per treure la bossa de vehicles atrapats obrint carrils", ha apuntat el director del SCT, que ha insistit que tots sis carrils estaven plens de granissada, de manera que "no se'n podien obrir com quan hi ha accidents".

Vehicles circulant per un sol carril de l'AP-7, aquest dissabte al vespre, a La Baronia del Montseny
Vehicles circulant per un sol carril de l'AP-7 aquest dissabte al vespre a Baronia del Montseny (ACN/Albert Segura)

Pel que fa a les queixes de molts conductors, que asseguren que les màquines llevaneu van trigar a actuar i només n'hi havia una en cada sentit, Lamiel ha assenyalat que les màquines pertanyen al titular de la via, que és el govern espanyol:

"En van actuar dues. Una en sentit sud, cap a Barcelona, que va poder actuar de manera més ràpida. En sentit nord, cap a Girona, va haver-hi una petita col·lisió entre vehicles al voltant de les 5 de la tarda i això ho va fer més difícil."

El director del Servei Català de Trànsit ha assegurat que a dos quarts de set del vespre es van activar les màquines i van ser a lloc en qüestió de "vint minuts o tres quarts d'hora". El titular de la via va optar per prioritzar la rapidesa. "Se'n pot parlar per saber si s'ha de reforçar i tenir-ne més".

Junts ha anunciat que sol·licitarà la compareixença al Parlament del conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, després del tall de dissabte. La formació qualifica la situació de "caos circulatori".
 

Indignació dels conductors atrapats

Centenars de persones han fet servir xarxes socials com X per queixar-se de la situació, que molts van viure plens d'indignació, i han remarcat que no van tenir prou informació del que passava. En algun cas, han demanat dimissions:

 

ARXIVAT A:
TrànsitMeteorologiaAP-7
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut