Ripoll

Tallat el trànsit ferroviari entre Ripoll i Ribes de Freser pel descarrilament de dos trens

La línia de tren Barcelona-Puigcerdà torna a estar tallada. El tram afectat és el que separa les estacions de Ripoll i Ribes de Freser, al Ripollès. De moment, es cobreix el trajecta amb autocar, fins que Renfe hagi enretirat els dos trens que hi han descarrilat. El primer va sortir de la via a Ribes, i tot i que era de passatgers no hi va haver ferits. El segon era el tren grua que l'havia de remuntar, que va descarrilar a Ripoll. Els usuaris comencen a tenir por d'una línia que en poques setmanes ha estat tallada quatre vegades. Mentrestant, els alcaldes de les poblacions afectades pel mal funcionament de la línia estan disposats a emprendre accions contundents.

Actualitzat
Tallada la línia de tren Barcelona-Puigcerdà pel descarrilament de dos trens. Concretament, el tram afectat és el que separa les estacions de Ripoll i Ribes de Freser, al Ripollès. De moment, es cobreix el trajecte amb autocar, fins que Renfe hagi enretirat els dos trens que hi han descarrilat. El primer va sortir de la via a Ribes de Freser, tot i que no va provocar danys personals. El segon era el tren grua que l'havia de remuntar, que va descarrilar a Ripoll. No obstant, la companyia Renfe preveu que la situació a la línia de tren es normalitzi totalment aquesta tarda. Els passatgers d'aquesta línia ja poden fer servir el tren, però han de canviar de comboi a l'estació de Ribes de Freser. Els usuaris comencen a tenir por d'una línia que ha estat tallada quatre vegades en les últimes setmanes. Els alcaldes de les poblacions afectades pel mal funcionament de la línia estan disposats a emprendre accions contundents després de l'últim incident. Ho decidiran dissabte, segons ha explicat l'alcalde de Ripoll, Eudald Casadesús, que ha assegurat: "Les inversions que s'han fet fins ara en aquesta línia fan riure." Mentrestant, el govern català insisteix a demanar a Renfe que traspassi les competències d'aquesta línia per poder-la millorar. Segons un estudi fet per la Conselleria de Política Territorial, per acabar amb els problemes caldria fer una inversió en el tram entre Vic i Puigcerdà d'entre 36 i 39 milions d'euros. També s'haurien de desdoblar trams estratègics entre la Garriga i Montcada per aconseguir augmentar les freqüències i reduir la durada dels viatges.
Anar al contingut