Llum verda al respirador d'emergència que es fabricarà a la SEAT de Martorell
El projecte ha estat aprovat i certificat per l'Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris

Seat farà 300 respiradors al dia: el projecte amb el Clínic i Can Ruti, a punt de validar-se

A Catalunya hi ha 4 dels 6 projectes més avançats per rebre la certificació de l'Agència Espanyola del Medicament

Actualitzat

D'aquí pocs dies es començaran a fabricar 300 respiradors al dia. És el projecte desenvolupat per la Seat juntament amb els hospitals Clínic i Can Ruti. Ho ha anunciat aquest matí el ministre Salvador Illa, que ha explicat que només estan pendents de rebre uns certificats de seguretat electrònica.

Fa dies que parlem de diferents projectes per fabricar respiradors o ventiladors d'emergència per a les UCI. Prototips que estan elaborant empreses, en col·laboració amb universitats i hospitals. L'últim pas per al seu ús amb pacients és la seva validació, un vistiplau que ha de donar l'Agència Espanyola del Medicament, i que només servirà mentre duri la crisi pel coronavirus

El projecte de respirador s'ha de fabricar a la planta de Seat

Estricta normativa de seguretat

La demanda mundial de respiradors s'ha incrementat molt i les empreses internacionals no donen l'abast i no tenen estocs. Per això, moltes empreses i enginyers de l'Estat s'han afanyat a elaborar projectes de respiradors artificials amb tot tipus de tecnologies. Dilluns, en una reunió telemàtica, l'Agència Espanyola del Medicament va explicar a una quarantena d'emprenedors quins eren els requisits tècnics i de seguretat per poder ser validats, abans de passar una investigació clínica que, des de la mateixa agència, Carmen Ruiz-Villar explica que no és tan fàcil.

"L'important per a nosaltres és que, si els equips no estan ja en una fase en què s'ha provat amb animals i es tenen totes les especificacions clares i la compatibilitat electromagnètica, anem una mica endarrerits."

L'empenta empresarial i d'enginyeria va rebre una galleda d'aigua freda. Però el ministeri és molt estricte amb la normativa de seguretat i, de moment, només estarien en un estadi avançat sis projectes.

 

De 6 projectes avançats, 4 a Catalunya

D'aquests, n'hi ha un que es desenvolupa a l'Hospital Sant Pau i 3 més fets entre l'Hospital Clínic i Can Ruti. Un d'ells és el model Oxygen-IP, que es farà amb la col·laboració de la factoria Seat, a la línia on fins ara fabricaven el model Seat León. El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ho anunciava dient que estaven pendents de les últimes certificacions.

"En les pròximes hores, la companyia Seat fabricarà 300 unitats diàries d'equips de ventilació invasius. L'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris està pendent només de rebre la certificació d'aquests equips que produirà l'empresa Seat, respecte a la seguretat elèctrica i els tests electromagnètics que són necessaris per garantir la qualitat del producte."

Un operari treballant en el respirador a la planta de Seat

Adrià Comella, director del Servei Català de la Salut, espera que amb aquesta producció es podrà afrontar en pocs dies la situació a les UCI.

 

"En una setmana crec que podríem tenir molt ben resolta la crisi de les UCI"

 

El ministeri ha anunciat que una empresa de Móstoles que ja fabricava ventiladors ha multiplicat la seva producció i podrà servir-ne diàriament 100 unitats. El govern n'hi ha fet un encàrrec de 5.000.

 

 

ARXIVAT A:
Coronavirus
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut