La fàbrica està en plena construcció i costarà uns 300 milions d'euros
La fàbrica està en plena construcció i costarà uns 300 milions d'euros (3Cat/Òscar Armengol)

Seat demana més suport per a la transició cap al cotxe elèctric perquè "no hi ha pla B"

Visita institucional a la nova planta d'assemblatge de bateries, peça clau en l'electrificació de la fàbrica de Martorell

RedaccióActualitzat

El grup Volkswagen reclama més suport al govern espanyol per avançar en la transició cap al cotxe elèctric. "No hi ha pla B", ha dit el conseller delegat de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, que insisteix a demanar una "aposta" clara de les administracions.

És un missatge en què ha insistit repetidament, per exemple en l'última presentació de resultats de l'empresa. Però avui l'escenari tenia més transcendència, perquè el discurs s'ha fet en el marc de la visita institucional a la fàbrica de Martorell del rei Felip VI, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, i el ministre d'Indústria, Jordi Hereu, entre altres càrrecs i representants.

"Confiem en vostès i, per favor, no ens fallin", ha dit Griffiths", "no ens podem quedar enrere, perquè no hi ha un pla B".
 

Nova planta per a assemblatge de bateries

Seat ha volgut mostrar en públic els progressos de l'electrificació de les seves instal·lacions de Martorell i, en concret, de la planta d'assemblatge de bateries que s'hi està construint.

La inversió és de 300 milions d'euros, s'espera que entri en funcionament l'any 2025 i que hi treballin unes 500 persones.

Aquesta planta rebrà les cel·les elèctriques que el grup Volkswagen fabricarà a Sagunt, i les col·locarà dins de la seva carcassa, l'anomenat "battery pack". Són bateries pesants, que és millor assemblar molt a prop d'on es fabriquen els cotxes.

Des de la nau que s'està construint es traslladaran unes 1.400 bateries al dia directament a les línies de muntatge dels nous cotxes elèctrics, a través d'un sistema de transport de 600 metres.

A més, la nova planta disposarà d'11.000 panells solars que produiran el 70% de l'energia que fa falta per tot aquest procés.

El conseller delegat de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha enviat el missatge en plena visita institucional (Òscar Armengol)

Cotxes elèctrics a Martorell a partir del 2025

El grup Volkswagen té previst invertir uns 10.000 milions d'euros en la fàbrica de Sagunt, la planta d'assemblatge de bateries i la transformació de la fàbrica de Martorell per adaptar-la a la producció de cotxes elèctrics.

L'objectiu és que allà s'hi fabriquin, a partir de finals del 2025, el nou Cupra Raval i el Volkswagen ID 2.all. Models com el Seat Ibiza o el Seat Arona es fabricaran a altres línies de muntatge de Martorell.

Un mercat amb molts interrogants

Tot plegat en un context de dubtes al voltant de la transició cap al cotxe elèctric. Primer, per la frenada de les vendes a molts països europeus. I també, sobretot, per l'arribada de la competència xinesa, que està guanyant quota de mercat amb preus competitius sota la mirada de la Comissió Europea i les grans marques europees, que voldrien frenar el desembarcament.

En aquest marc, ja fa temps que Seat reclama al govern espanyol avançar més ràpidament en l'electrificació, amb ajudes a la compra i, sobretot, la instal·lació de punts de recàrrega. En aquest sentit, ni la iniciativa pública ni la privada estan aconseguint estendre la xarxa de carregadors. Per a l'empresa, seria la manera d'ajudar a crear un mercat, impulsar les vendes i donar sentit a la seva aposta industrial.

"Estem complint amb les inversions, amb el desenvolupament dels nous cotxes elèctrics i obres a les fàbriques", ha dit Griffiths, "la nostra aposta és clara i ara necessitem la mateixa aposta del govern espanyol".

En aquest sentit, el conseller delegat de la marca Volkswagen, Thomas Schäfer, ha insistit a demanar el suport espanyol i de la UE.

 

ARXIVAT A:
SeatAutomoció
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut