La seu central de Twitter aquest cap de setmana, amb una X encara visible
La seu central de Twitter aquest cap de setmana, amb una X encara visible (Reuters)

Retiren la X gegant de la seu de Twitter, 48 hores després que Elon Musk l'hi instal·lés

El canvi de nom de la companyia està generant inconvenients al magnat, decidit a deixar enrere la imatge de l'ocellet blau

RedaccióActualitzat

Un símbol va ser el responsable que durant anys els mitjans de comunicació haguessin de fer servir una fórmula estrafolària per parlar del cantant Prince. L'artista va decidir fer-se anomenar amb un signe impronunciable i va fer anar de corcoll a qui volia anomenar-lo.

Elon Musk també ha generat polèmica amb un nou emblema, en aquest cas el que ha instal·lat a la seu de la xarxa anteriorment coneguda com a Twitter.

48 hores després d'instal·lar una X gegant a les oficines centrals de la companyia a San Francisco, el magnat ha hagut de retirar-la per les queixes rebudes.

Els veïns denuncien que de nit feia una llum blanca molt forta acompanyada de pampallugues irritants.

Logotip d'X reflectit en un edifici de prop de la seu de la companyia (Reuters)

També van alertar que podria ser perillós, en estar instal·lat a la vora de l'edifici, i al·legaven que no semblava estar subjectat amb seguretat al terrat.

A més, l'empresa no tenia els permisos necessaris per instal·lar el senyal i ara Musk haurà de pagar una multa i fer-se càrrec de les despeses de la investigació dels departaments d'Inspecció d'Edificis i de Planificació.

Recordem que la setmana passada el magnat va suprimir de Twitter l'emblemàtica imatge de l'ocell blau i la va substituir per una "X" en blanc i negre.

La X és el nom amb què espera rebatejar la xarxa, però de moment ja ha desaparegut de l'edifici de la seu de la companyia.

La seu central de Twitter, sense la X coronant-lo (Reuters)

Un canvi d'imatge a mitges 

D'entrada, el rebranding de Twitter sembla que encara no s'ha acabat de desplegar al 100%.

Tot i haver substituït el logo, el domini principal segueix sent "twitter.com", encara que també s'hi pot accedir a través d'"x.com".

D'altra banda, en alguns paràmetres de l'aplicació fins i tot segueix sent visible l'anterior logotip. És el cas, per exemple, de l'opció d'inserir tuits en pàgines web, en què no apareix la X, sinó l'ocellet blau.

Captura de pantalla de l'opció d'inserir missatges al portal d'X, on encara apareix l'anterior logotip (CCMA)

D'aquest mateix color segueix sent la pàgina d'inici de sessió, que manté l'estètica blava i la imatge de fons anterior, en contrast amb el negre que vol instaurar Musk com a color corporatiu.

 

Un reguitzell de problemes amb el nom

Els reptes pel canvi de nom no s'acaben aquí.

La nova icona ha fet saltar les alarmes del cercador Microsoft Edge, el predeterminat als ordinadors amb sistema operatiu Windows, que interpreta el canvi com un intent d'engany a l'usuari.

Segons han explicat diversos usuaris, els surt un avís que diu el següent:

"Si aquesta aplicació web està tractant d'enganyar-te perquè pensis que és una aplicació diferent, desinstal·la-la."

D'altra banda, el canvi per la X també pot suposar un problema de propietat intel·lectual.

Només als Estats Units hi ha gairebé 900 marques registrades que inclouen la lletra X.

Elon Musk vol deixar enrere la tradicional imatge de marca de Twitter (EFE)

 

Obsessionat amb la X

La predilecció d'Elon Musk per la X no és nova. Aquest símbol matemàtic li encanta i l'ha acompanyat durant tota la seva vida.

L'ha fet servir per SpaceX, una de les seves empreses, en el Model X, un dels cotxes de Tesla, i fins i tot ha arribat als seus fills: un nen anomenat X Æ A-XII, o X per abreujar.

Els experts asseguren que, ja el 1999, Musk va voler posar "X" com a nom de la plataforma de finances que després passaria a la història com a Paypal i fins i tot va registrar el portal "x.com".

Aleshores, la negativa dels seus socis va acabar en la seva destitució, però Musk va poder recuperar el domini fa uns anys per una quantitat secreta. 

Imatge del nou logotip de Twitter (EFE)

El futur de la plataforma

Musk vol convertir X en una plataforma total, a l'estil de WeChat a la Xina. L'objectiu és que, a més de compartir missatges, també s'hi puguin fer videotrucades, compres en línia i transferències bancàries.

La directora executiva de l'empresa, Linda Yaccarino, ha reconegut que hi veuen un potencial infinit:

"X és el futur de la interactivitat il·limitada, centrada en àudio, vídeo, missatgeria, pagaments/banca, que crea un mercat global d'idees, béns, serveis i oportunitats."

La companyia seguirà a San Francisco

Tot i els problemes amb el logotip a la seu de la companyia, no s'espera que l'empresa de missatges curts canviï de ciutat.

Fa tot juts tres dies, Musk va escriure al seu compte que l'empresa no es mourà de San Francisco, tot i que li han ofert "grans incentius" per traslladar-se a un altre lloc, "especialment ara que la ciutat està en una tràgica espiral d'empreses que marxen".

El magnat sap de què parla: a finals del 2021, va traslladar la seu de la seva empresa estrella, Tesla, a Texas, un estat amb una fiscalitat flexible i un cost de vida més baix.

S'havia enfrontat a les autoritats californianes perquè el van obligar a tancar una planta a l'inici de la pandèmia.

 

 

ARXIVAT A:
Xarxes socials Estats UnitsTwitterTecnologia
Anar al contingut