L'AP-7, al seu pas per la Jonquera, un dels punts amb més retencions d'aquest dimecres
L'AP-7, al seu pas per la Jonquera, un dels punts amb més retencions d'aquest dimecres (3cat)

Jornada amb cues a la Jonquera i la C-16 en el segon dia de l'operació sortida

El Servei Català de Trànsit calcula que han sortit uns 413.000 vehicles de l'àrea metropolitana de Barcelona, un 90% dels previstos

RedaccióActualitzat

Finalitza el segon dia d'operació sortida pel pont de la Constitució i la Puríssima. El Servei Català de Trànsit calcula que han sortit uns 413.000 vehicles de l'àrea metropolitana de Barcelona entre les 15 h de dimarts i les 15.00 h d'aquest dimecres, el 90% dels 460.000 vehicles previstos.

Al llarg del matí, les principals retencions s'han concentrat a la C-16, entre Berga i Cercs en direcció cap a la Cerdanya; a l'AP-7, entre Mollet del Vallès i la Roca i entre Sant Celoni i la Jonquera, i a la C-17, entre Lliçà de Vall i l'Ametlla del Vallès, a causa d'un accident. 

De fet, el SCT estima que les carreteres on pot haver-hi més incidències i cues durant aquest pont són AP-7, C-16, C-17, C-14, N-145, N-260 i A-2. És per això que es recomana als conductors extremar la prudència, atesa l'alta mobilitat d'aquests dies.

Consulta aquí l'estat del trànsit.

La Jonquera, un dels punts de l'AP-7 amb més retencions d'aquest dimecres
La Jonquera, un dels punts de l'AP-7 amb més retencions d'aquest dimecres (3cat)

L'AP-7 i la C-16 principals afectacions

A primera hora de la tarda, moment en què el SCT ha donat per finalitzada aquesta segona jornada d'operació sortida, encara hi havia alguns quilòmetres de retencions focalitzats majoritàriament en dos dels punts que més afectacions han tingut durant el matí: l'AP-7 i la C-16.

En el tram de la C-16 entre la Nou de Berguedà i Berga la circulació era densa, amb 11 quilòmetres d'aturades. A la mateixa via, entre Urús i Guardiola de Berguedà les aturades generaven 3 quilòmetres de cua.

Pel que fa a l'AP-7, també hi havia retencions a la Jonquera en direcció a França. Durant el matí, les cues han arribat als 30 quilòmetres i això ha provocat que molts vehicles hagin intentat buscar vies alternatives, un fet que ha acabat saturant, en alguns moments, la Nacional II. 

També a l'AP-7 hi ha hagut retencions entre Mollet del Vallès i la Roca, tot i que en aquest punt la circulació ja s'havia normalitzat.
 

Altres afectacions d'aquest segon dia

A la C-17, un accident ha obligat a tallar un carril a primera hora del matí, i ha provocat retencions entre Lliçà de Vall i l'Ametlla del Vallès en sentit nord. També a l'altura de Granollers s'ha hagut de tallar un carril per una topada que ha ocasionat dos quilòmetres de cues. Tot i això, a hores d'ara ja s'ha normalitzat la circulació en tots dos punts.


Una de les altres vies afectades pels problemes de trànsit ha estat l'N-II, que ha arribat a acumular més de cinc quilòmetres de retencions entre Vidreres i Tordera. A hores d'ara, però, la circulació és fluida.


Cues a l'AP-7 el primer dia d'operació sortida

En el primer dia, la incidència més important va registrar-se a l'AP-7, a l'altura de Barberà del Vallès. En aquest punt va haver-hi un accident que va implicar tres camions i dues furgonetes i que va obligar a tallar dos carrils en sentit sud. Això va ocasionar importants retencions en els dos sentits de la marxa, que van mantenir-se al llarg de la tarda.

A més, les aturades es van veure agreujades en aquest tram a causa d'un autocar avariat a l'altura de Santa Perpètua de Mogoda.

A banda de l'AP-7, va haver-hi retencions a la C-17 a causa d'un accident a l'altura de Granollers, així com a les rondes i a la pota nord de Santa Coloma de Gramenet, al nus de la Trinitat, direcció Barcelona.

La C-58 va ser un altre dels punts amb afectacions de trànsit amb cues que van superar els 5 quilòmetres entre Montcada i Reixac i Ripollet, direcció Sabadell. També la C-32 i la C-15 vies afectades per accidents que van obligar a tallar carrils.

Mesures especials

El director del SCT, Ramon Lamiel, va explicar a "Els matins de TV3" que s'han adoptat mesures especials en algunes de les vies on es preveu més densitat de trànsit.

Les més destacades, segons Lamiel, són la de limitar la velocitat a 80 km/h des de Barcelona fins a Gelida, per donar més fluïdesa i reduir sinistralitat, i al nord, a l'AP-7, s'ha obert un carril addicional des de Montornès fins a Hostalric, per evitar congestions a la zona comercial de Cardedeu o al Montseny.


L'operació sortida de trànsit es preveu en dues parts: la primera, entre aquest dimarts i dimecres, on el SCT anticipa que surtin 460.000 vehicles de l'àrea metropolitana de Barcelona, i una segona fase de cara a la festa de la Puríssima, en què s'espera menys mobilitat.

En concret, hi haurà 1.597 controls, en què participaran un total de 1.792 agents dels Mossos d'Esquadra.

Prudència i condicions meteorològiques

Entre les mesures de prudència que es recomana als conductors hi ha la de tenir en compte les condicions meteorològiques que es poden trobar al llarg del viatge per carretera.

Trànsit recorda que la boira també s'ha de tenir en compte en moltes carreteres de les planes centrals, i que és necessari l'ús de cadenes per circular per la C-28 al port de la Bonaigua des del pla de Beret.
 


Segons les dades provisionals de Trànsit, aquest 2023 hi ha hagut 140 víctimes mortals a les carreteres catalanes, fet que suposa una reducció del 17% si es compara amb el mateix període del 2019, quan hi va haver 168 morts.

Malgrat tot, la xifra de motoristes morts, que és de 52 aquest any, preocupa al SCT. Segons Lamiel, "les causes de les morts de motoristes són diverses: hi ha més motos i ara es condueix en moto durant tot l'any". A més dels motoristes, entre els 140 morts per accidents de trànsit 12 eren vianants, i 4, ciclistes.

ARXIVAT A:
TrànsitMobilitat
Anar al contingut