La senyalització a l'estand de Netflix de la ComicCon de San Diego, als EUA (Reuters/Bing Guan)

La publicitat arriba a Netflix amb quotes més barates per frenar la caiguda d'abonats

S'avança a altres plataformes en l'estratègia d'abaratir costos per atraure més usuaris i anuncia que el preu per la subscripció amb publicitat serà de 5,49 euros

Redacció/AgènciesActualitzat

Netflix vol recuperar posicions entre les plataformes de streaming. Durant el segon trimestre d'aquest any ha perdut prop d'un milió d'usuaris i, tot i que continua obtenint beneficis importants, és evident que la companyia perd pistonada.

En aquest context, Netflix ha decidit abaratir la quota mensual a canvi d'emetre anuncis publicitaris. El gegant distribuïdor i exhibidor de pel·lícules i sèries de televisió a través d'internet ha anunciat que es podrà fer la subscripció mensual per 5,49 euros. Una estratègia que la estatunidenca Disney va anunciar que aplicaria abans de finalitzar aquest 2022. 

Netflix ha batejat la iniciativa com a Pla Bàsic amb anuncis i estarà disponible a 11 països més, a banda d'Espanya, com ara Alemanya, França, Itàlia, el Canadà o els Estats Units. La companyia diu que té la intenció d'ampliar-ho a més territoris.

El portaveu de l'empresa, Greg Peters, ha explicat que es podrà contractar el 10 de novembre a partir de les 5 de la tarda i ha remarcat que és el pla més barat que han ofert fins ara.

Els tres plans actuals tenen tarifes de 7,99 al mes en el cas del bàsic, 12,99 per al servei estàndard i 17,99 per al prèmium.

La mitjana d'anuncis rondarà els 5 minuts cada hora. Cada anunci durarà entre 15 i 30 segons i s'emetrà al principi i també durant les sèries i pel·lícules.

També hi haurà algunes pel·lícules o sèries que no hi estaran incloses. La companyia encara no ha detallat quins títols estaran restringits. Tampoc no es podrà descarregar continguts per veure'ls sense connexió.

El nou pla es podrà veure en televisors i dispositius mòbils, amb una resolució màxima de 720p/HD.
 

Pèrdua de competitivitat

La decisió arriba després d'una pèrdua de competitivitat respecte d'altres plataformes de streaming, que ha frenat el creixement de la companyia i n'ha reduït la plantilla.

L'empresa va perdre gairebé un milió de subscripcions durant el segon trimestre d'aquest 2022. Amb tot, van registrar uns beneficis nets de 1.441 milions de dòlars.

Al juliol, Netflix ja va anunciar que s'associaria amb Microsoft per desenvolupar una modalitat de baix cost i a l'abril es va revelar que inclouria anuncis. Als Estats Units, la televisió per internet ja ha sobrepassat el consum del mitjà tradicional, en obert, i també de la televisió per cable.

Disney també va anunciar a l'estiu que abans que s'acabi l'any Disney+ tindrà dos plans als Estats Units, un amb publicitat i un altre sense. Netflix se'ls ha avançat.

 

ARXIVAT A:
Estats UnitsTelevisióCinemaMitjans de comunicacióSèries
Anar al contingut