Turistes amb maletes a la sortida de l'aeroport del Prat
Turistes amb maletes a la sortida de l'aeroport del Prat

Multaran diverses companyies low-cost per cobrar per l'equipatge de mà

El Ministeri de Consum els ha obert expedient sancionador i podrien haver de pagar un milió d'euros

RedaccióActualitzat

El Ministeri de Consum ha obert un expedient sancionador a diverses aerolínies low-cost per cobrar per l'equipatge de mà. La multa podria ser d'un milió d'euros o de fins a 8 vegades el benefici que s'hagi aconseguit amb les pràctiques fraudulentes si aquest benefici supera el milió d'euros. Aquesta mena d'infraccions estan considerades entre "greus i molt greus".

A més, també s'està investigant si aquestes companyies estan cobrant una quantitat extra per voler reservar un seient al costat del comprat quan es vol acompanyar un menor o una persona dependent.

Tots dos serveis haurien d'estar inclosos en el preu del bitllet i no es poden cobrar a part. A més, amb aquesta pràctica les companyies aconsegueixen un lloc preferent als resultats de cerca quan l'usuari busca preus per internet, per sobre dels seus competidors, que ofereixen el mateix servei amb el preu real.


Denúncies de les organitzacions de consumidors

L'OCU (Organització de Consumidors i Usuaris) va denunciar la setmana passada el cobrament extra per l'equipatge de mà a l'Agència Catalana de Consum. Dins la denúncia de l'OCU s'incloïen Vueling, Ryanair, Aegean Airlines, Finnair, Norwegian Air Shuttle i Singapore Airlines.

Segons Facua, una altra organització de defensa dels drets dels consumidors, les empreses que de moment estan sent expedientades pel Ministeri de Consum són Ryanair, Vueling, Easyjet i Volotea.

Facua ja havia denunciat aquestes pràctiques el 2018, quan van detectar que Ryanair i Wizzair cobraven extra per l'equipatge de mà. El 2021 van denunciar Vueling per la mateixa raó. Les denúncies s'han fet a diferents autoritats autonòmiques, a l'Agència Estatal de Seguretat Aèria i al Ministeri de Consum.

A més, segons el Ministeri de Consum, les aerolínies investigades no deixen que els seus clients paguin els serveis addicionals en metàl·lic a l'aeroport, un servei que també hauria de ser obligatori segons la normativa vigent.

A més, si algú porta dues bosses petites, no ens poden cobrar un extra, perquè l'article 97 de la llei sobre navegació aèria diu que:

"El transportista està obligat a transportar, juntament amb els viatgers i dins el preu del bitllet, l'equipatge amb els límts de pes independentment del nombre de bosses i volum.

L'excés d'equipatge serà objecte d'una estipulació especial."

 

ARXIVAT A:
AeroportsTransport públic
Anar al contingut