Les famílies volen més motivació i innovació a l'escola

Pares i mares aproven globalment el sistema educatiu amb un 6,2, i és en la secundària on cau la valoració
Les famílies volen més motivació i innovació a l'escola
Barcelona

Les famílies volen més motivació i innovació a l'escola

Pares i mares aproven globalment el sistema educatiu amb un 6,2, i és en la secundària on cau la valoració
Redacció Actualitzat
TEMA:
Educació
classe de robòtica

Alumnes en una classe de robòtica

Les famílies aproven amb un 6,2 el sistema educatiu, curiosament, la mateixa nota que també hi van donar els docents, segons el primer Edubaròmetre de l'educació a pares i mares.

Dues de cada tres famílies es mostren satisfetes o molt satisfetes del nivell educatiu de les escoles catalanes, segons l'enquesta feta per la Fundació Jaume Bofill.

La valoració, però, cau a secundària, sobretot, pel que fa a la manera d'ensenyar i de motivar els alumnes, segons assenyala la directora de Recerca de la Fundació, Mònica Nadal.

"La satisfacció és màxima a infantil en tots els aspectes que els vam donar a valorar i és més baixa a secundària. Les valoracions més baixes tenen a veure en com ensenyen al seu fill, és a dir, la motivació, les pedagogies, aquests aspectes..."


La motivació per aprendre és la funció prioritària que les famílies demanen a l'escola i, paradoxalment, és un dels punts menys ben valorats. La innovació també és un dels aspectes que reclamen més a les escoles. Una visió similar és la que indica l'enquesta feta als mestres, com destaca el director de la Fundació Bofill, Ismael Palacín.

"Hi ha una gran majoria que demana més innovació, més canvis a l'escola, que demana una educació holística..."

"Ens ha sorprès que aquests valors emergents estiguin tan disparats. Ens esperàvem més famílies, per dir-ho així, de la generació anterior, no?, amb una pauta en què deien que l'escola instrueixi."

Prioritats diferents, segons el nivell educatiu

Entre els pares amb estudis superiors es valora més la creativitat i l'esperit crític, mentre que les famílies amb un nivell formatiu més baix donen més importància als hàbits de treball, els valors i l'esforç. 

Per a un 40% de les famílies amb més estudis, la creativitat i l'esperit crític són importants per a la vida, mentre que només ho prioritzen el 17% de les persones amb estudis obligatoris.
 

 

L'enquesta també destaca que les famílies amb els fills a qui els estudis els van malament tenen una mirada més crítica sobre l'escola. Consideren que les necessitats dels seus fills no es veuen ben cobertes i valoren malament, sobretot, l'atenció personalitzada, l'orientació i l'acompanyament. A més, es mostren poc optimistes amb el futur.

Notícia relacionada: Educació 360º per integrar al model educatiu el que s'aprèn dins i fora de l'escola

La Fundació Bofill ja ha començat a fer una segona enquesta a les famílies, en què pregunta sobre aprenentatges concrets com l'anglès o el paper del tutor amb els alumnes. Al web de l'edubaròmetre encara hi ha temps per participar-hi.  

En la primera enquesta, que es va fer entre els mesos de maig i juliol de l'any passat, hi van participar 5.127 pares i mares de nens i joves d'1 a 18 anys. La idea és fer l'enquesta dos cops l'any.

ARXIVAT A:
Educació