La Generalitat culpa l'anterior govern del retard de la línia 9 per projectar-la de pressa

La Generalitat critica l'antic govern perquè va projectar amb presses la línia 9 del metro. Creuen que al projecte hi falta informació, que la realitat no concordava amb les propostes i que constantment s'han de revisar els trams. Calia haver redactat el projecte en 8 anys, no han fet una segona auditoria i es retardarà la finalització de l'obra. Tampoc van tenir en compte la diversitat geològica de l'àrea de Barcelona i això fa que es desgastin molt més ràpid les tuneladores.
La Generalitat culpa l'anterior govern del retard de la línia 9 per projectar-la de pressa
Barcelona

La Generalitat culpa l'anterior govern del retard de la línia 9 per projectar-la de pressa

La Generalitat critica l'antic govern perquè va projectar amb presses la línia 9 del metro. Creuen que al projecte hi falta informació, que la realitat no concordava amb les propostes i que constantment s'han de revisar els trams. Calia haver redactat el projecte en 8 anys, no han fet una segona auditoria i es retardarà la finalització de l'obra. Tampoc van tenir en compte la diversitat geològica de l'àrea de Barcelona i això fa que es desgastin molt més ràpid les tuneladores.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Diversos problemes han fet que l'obra de la línia 9 del metro, una infraestructura que unirà Santa Coloma de Gramenet i Badalona amb el Prat de Llobregat i l'aeroport, es retardi almenys dos anys. La Generalitat ho atribueix a l'anterior govern, per haver fet amb presses el projecte. L'executiu català assegura que falta informació, que s'han de revisar els trams i que no es va tenir en compte la realitat geològica de l'àrea de Barcelona. La tuneladora de la línia 9 del metro de Bon Pastor, al barri de Sant Andreu, està paralitzada perquè en el projecte no es tenia en compte que els pilars d'un edifici estaven soterrats 30 metres. Ara el Departament d'Obres Públiques ha de decidir si es forada a més profunditat o es canvia lleugerament el traçat. Correccions com aquesta, segons diuen al departament, retarden l'acabament de l'obra. La previsió és que Santa Coloma i Badalona tinguin aquest transport públic a primers del 2008. Les obres s'han trobat que el subsòl no era tan homogeni com es pensava. Manel Nadal, el secretari per la Mobilitat de la Generalitat, ha assegurat que hi havia "una voluntat de l'anterior govern de fer 40 quilòmetres de metro pensant-se que es podia fer amb la mateixa velocitat que es feia a Madrid. A Madrid tenen un terreny homogeni, la tuneladora entra, no té problemes. A Barcelona la geologia és més turmentada, és una geologia més rica i els terrenys canvien i les tuneladores s'han d'adaptar cada vegada als terrenys que troben." El projecte de la línia es modificarà en alguns punts. Per exemple, s'unificarà en un sol túnel, per motius de seguretat, el traçat de les línies 9 i 4 a Sagrera-Meridiana. El futur tram de la línia 2 enllaçarà a l'estació del Parc Logístic, ja en la part de la Zona Franca. També s'evitarà foradar la zona més poblada del Prat de Llobregat i l'aeroport tindrà tres parades. La línia acabarà i començarà, es parla de l'any 2011, a la nova terminal, actualment en construcció.

VÍDEOS RELACIONATS