El projecte del Quart Cinturó forma part del Pla de Carreteres des dels anys vuitanta i les obres avancen molt lentament
El Quart Cinturó al pas pel Vallès Occidental i Oriental ha generat una picabaralla entre administracions i entitats (CCMA)

La B-40, o Quart Cinturó, escull per als pressupostos i projecte encallat des de fa dècades

El PSC exigeix al govern que enllesteixi la B-40 si vol els seus vots als comptes de la Generalitat

RedaccióActualitzat

El Quart Cinturó és una de les condicions sine quan non que posa el PSC al govern de Pere Aragonès per donar suport als pressupostos. La B-40 és un projecte que fa dècades que està dissenyat, però només se n'han fet alguns trams per la falta d'acord entre administracions i, també, el rebuig de grups ecologistes. Però què és exactament el projecte del Quart Cinturó?

Es tracta d'una carretera projectada fa 60 anys, però només se n'han construït alguns trams per la manca de consensos al llarg dels anys. La C-60, entre Mataró i Granollers, en forma part. I a l'altra banda, hi ha dos trams construïts, un entre Abrera i Olesa, i l'altre, entre Viladecavalls i Terrassa.

Ara fa 3 anys els alcaldes de Sabadell, Terrassa i Castellar van demanar al Ministeri de Foment que es tirés endavant la Ronda Nord, és a dir, el tram que ha d'unir Terrassa amb la Ronda Oest de Sabadell per evitar, així, que els vehicles que venen de Castellar hagin de travessar aquesta ciutat.

 

La Ronda Nord té consens

L'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, explica que aquest tram és del tot necessari, ja que "Castellar és un municipi molt industrialitzat, amb polígons, i en aquests moments totes les mercaderies passen pel mig de la ciutat per anar a buscar la C-58". "Necessitem derivar el trànsit i fer aquest sistema de rondes per guanyar aquesta connexió", defensa. 

En aquest sentit, l'Ajuntament de Terrassa, va acordar, just la setmana passada, tractar aquests temes en un grup de treball format per tècnics i polítics tant del consistori egarenc com de la Generalitat. 

 

L'oposició dels grups ecologistes

Les entitats ecologistes s'han posicionat històricament en contra del Quart Cinturó. Recorden que els possibles traçats d'aquesta infraestructura afecten espais molt rics mediambientalment. Per això, insisteixen que són possibles actuacions alternatives: "S'ha de reforçar la mobilitat sostenible, amb ferrocarril o autobús", defensa Manel Cunill Llenas, membre de la Campanya contra el Quart Cinturó.

A més, des d'aquesta entitat consideren que, en alguns casos, s'haurien d'arreglar i millorar infraestructures ja existents, com la connexió de la carretera de Castellar amb la C-58, per evitar que les carreteres que porten camions vagin a parar dins les ciutats.

ARXIVAT A:
PSCInfraestructuresPressupostos de la Generalitat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut