Impuls definitiu d'Europa a l'H2Med, el corredor d'hidrogen verd que passarà per Barcelona

La Comissió Europea inclou aquesta infraestructura submarina, que portarà energia neta de Portugal i Espanya fins a França i la resta d'Europa, a la llista de projectes d'interès comú

Actualitzat

L'H2Med, el corredor que ha de transportar hidrogen verd des de Portugal i Espanya fins a França i la resta d'Europa passant per Barcelona, ha rebut aquest dimarts un impuls decisiu per part de la Comissió Europea.

Aquesta infraestructura ha estat inclosa dins la llista de projectes d'interès comú (PCI) i això vol dir que rebrà finançament i facilitats regulatòries per tirar endavant.

La llista, que inclou un total de 166 projectes, posa l'èmfasi en les infraestructures per transportar energia entre els diferents estats membres. Del total de projectes, 65 tenen a veure per primera vegada amb el desenvolupament de l'hidrogen i els electrolitzadors.

Europa passa a considerar-los com una infraestructura indispensable per descarbonitzar l'economia i permetre al mateix temps a la indústria seguir operant sense perdre competitivitat.

Aquests projectes tenen per objectiu connectar les regions amb més potencial de producció d'hidrogen, com la península Ibèrica, el mar del Nord, el mar Bàltic i els països nòrdics, amb els principals consumidors, com l'Europa central i l'Europa de l'Est. 

La llista de projectes d'interès comú anunciada aquest dimarts per la Comissió passarà ara a mans del Parlament i del Consell europeus, que tindran dos mesos per decidir si l'accepten o la rebutgen i que també tenen potestat per introduir-hi canvis. 


Per on passarà l'H2Med?

L'H2Med s'estructura en diverses fases. En primer lloc, una connexió terrestre a Portugal i una connexió Portugal-Espanya que es farà entre la localitat portuguesa de Celorico da Beira i Zamora.

El projecte continuaria amb la xarxa interna a Espanya i la seva connexió amb França a través d'un conducte subterrani que uniria Barcelona amb Marsella, el conegut com a BarMar.

A aquesta xarxa s'hi sumaran dues connexions més: per una banda, la connexió entre França i Alemanya (HyFen per referir-se a la part francesa H2Hercules South per referir-se a l'alemanya).  

Dos milions de tones d'hidrogen a l'any

La infraestructura hauria d'entrar en funcionament el 2030 i transportar fins a 2 milions de tones a l'any, cosa que suposaria el 10% del consum total de la Unió Europea. El 2050, es calcula que el 20% de tota l'energia utilitzada a Europa serà hidrogen renovable.

La llista de projectes d'interès comú també permetrà que diverses instal·lacions espanyoles de producció d'hidrogen o electròlisi rebin finançament, com ara les de Tarragona, Bilbao, Cartagena, Astúries i la Vall Andalusa de l'Hidrogen Verd, així com dues instal·lacions més d'emmagatzematge d'hidrogen. 
 

ARXIVAT A:
EnergiaInfraestructures
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut