Google perd 120.000 milions per una pífia de la nova eina d'intel·ligència artificial

Bard, el nou xatbot d'intel·ligència artificial de Google, s'equivoca en l'acte de presentació en una resposta sobre el telescopi espacial James Webb

Actualitzat

"Quins nous descobriments del telescopi espacial James Webb puc explicar al meu fill de 9 anys?"

Google ha escollit París per presentar Bard, el buscador basat en la intel·ligència artificial amb què vol plantar cara a Microsoft, que ha invertit en OpenAI, l'empresa que ha desenvolupat el ChatGPT.

Dos dies abans de la presentació, el director executiu de Google, Sundar Pichai, ja havia anunciat que Bard "ajudaria a explicar els descobriments del telescopi espacial de la NASA James Webb a un infant de 9 anys".

A l'hora de la veritat, però, la intel·ligència artificial s'ha equivocat.

De les tres respostes que ha donat Bard, l'última no era correcta. Segons el xatbot de Google, el telescopi James Webb havia fet les primeres fotos d'un planeta fora del Sistema Solar. I no és així. Les va fer el telescopi de llarg abast de l'Observatori del Sud d'Europa el 2004.

Les respostes que ha donat Bard a la pregunta 'Quins nous descobriments del telescopi espacial James Webb puc explicar al meu fill de 9 anys?'
Les respostes que ha donat Bard a la pregunta "Quins nous descobriments del telescopi espacial James Webb puc explicar al meu fill de 9 anys?"

L'error de Bard ha generat dubtes entre els experts i sobretot entre els inversors, que veuen amenaçada la supremacia de Google en el regne dels buscadors d'internet. L'empresa de Mountain View lidera les recerques a Internet amb un 85% del total, enfront del 9% que es fan a través de Bing, el cercador de Microsoft.

Tot plegat ha afectat les accions d'Alphabet, la matriu de Google, que ha caigut més d'un 8% a la borsa. Això significa una pèrdua de valor d'uns 120.000 milions de dòlars.

Una cerca amb Bard, la nova eina d'intel·ligència artificial de Google
Una cerca amb Bard, la nova eina d'intel·ligència artificial de Google (Europa Press)

Microsoft-Google: la batalla de la intel·ligència artificial

La intel·ligència artificial és el nou camp de batalla entre els gegants tecnològics. Per a Google, més de la meitat dels ingressos provenen de la publicitat que incrusten tant al buscador com en altres aplicacions.

Microsoft es pren seriosament la guerra: fa unes setmanes va anunciar una injecció de 10.000 milions de dòlars en l'empresa que desenvolupa ChatGPT, la tecnologia que dona vida al seu nou buscador.

Aquest dimarts Microsoft va presentar la incorporació al cercador Bing d'un xatbot d'intel·ligència artificial creat per OpenAI.

I aquest dimecres Google també ha presentat un xatbot, Bard, en la tecnologia de conversa LaMDA (inicials de Language Model for Dialogue Applications). Google ha anunciat que implementarà diversos recursos impulsats per intel·ligència artificial en el cercador.

Tot plegat, coincidint amb la incorporació a la cursa del cercador xinès Baidu. L'equivalent de Google a la Xina llançarà una app pròpia d'intel·ligència artificial, similar a ChatGPT.

 

ARXIVAT A:
InternetGoogleTecnologiaIntel·ligència artificial
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut