La vaga d'autobusos

El primer dia de vaga d'autobusos a Barcelona no ha tingut molta afectació

La ciutat ha viscut aquest dimarts el segon dia consecutiu de vaga en els transports, en aquest cas als autobusos, amb unes xifres de seguiment del 31% segons TMB i del 75% segons els sindicats, que demanen la dimissió de la cúpula de l'empresa

RedaccióActualitzat

Els treballadors de la xarxa d'autobusos de Barcelona han fet aquest dimarts el primer dia de vaga parcial que ha reduït en un 80% el servei en franges de dues hores, en concret de 9 a 11 del matí, de dos quarts de 8 a dos quarts de 10 al vespre i de 2 a 4 de matinada.

Les dades de seguiment de la vaga donades per l'empresa, TMB, un 31%, han estat rebatudes per la CGT, un dels sindicats convocants, que assegura que ha arribat a xifres d'entre el 70 i el 75%. Els autobusos han circulat més plens de l'habitual, però bona part dels usuaris han buscat alternatives.

En aquest sentit, Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) han informat que la seva xarxa ha transportat gairebé un 50% més de passatgers que un dimarts normal. El dia anterior, amb la vaga de metro, aquest augment va superar el 100%. Per poder absorbir aquest augment de passatge s'han posat més trens.

Com al metro, negociacions bloquejades

El comitè de vaga d'autobusos, integrat pels sindicats CGT, COS, ACTUB, USOC, PSA i CNT, minoritaris al comitè d'empresa però majoritaris entre el col·lectiu de conductors d'autobusos, ha reclamat la dimissió dels tres màxims executius de TMB, el conseller delegat, el director i la directora de l'"Àrea de Persones d'Autobusos".

Aquests sindicats reclamen que no hi hagi contractació precària i que es recuperi el poder adquisitiu de la plantilla, a més de frenar la privatització dels serveis públics. Acusen els directius d'haver-se "negat a negociar la plataforma reivindicativa" de la plantilla. De moment, doncs, es mantenen les mateixes franges de vaga convocades per aquest dijous.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut