El govern nigerià s'estalvia uns 10 milions i mig d'euros mensuals eliminant més de 20.000 llocs de treball inexistents

Una auditoria ha descobert que els noms d'alguns funcionaris que rebien un sou no es corresponien amb els noms dels comptes bancaris on es pagaven els sous
El govern nigerià s'estalvia uns 10 milions i mig d'euros mensuals eliminant més de 20.000 llocs de treball inexistents
Abuja

El govern nigerià s'estalvia uns 10 milions i mig d'euros mensuals eliminant més de 20.000 llocs de treball inexistents

Una auditoria ha descobert que els noms d'alguns funcionaris que rebien un sou no es corresponien amb els noms dels comptes bancaris on es pagaven els sous
Redacció Actualitzat
Presa de possessió de 36 nous ministres a Nigèria el novembre passat

Presa de possessió de 36 nous ministres a Nigèria el novembre passat

El govern de Nigèria ha eliminat més de 20.000 treballadors inexistents de la seva nòmina després d'una auditoria. Això significarà un estalvi d'uns 10.500.000 d'euros de la seva massa salarial mensual, segons ha informat aquest diumenge el Ministeri de Finances.

L'auditoria ha utilitzat les dades biomètriques i un número de verificació del banc per identificar els titulars dels comptes bancaris on es paguen els salaris. Així s'ha descobert que els noms d'alguns funcionaris que rebien un sou no es corresponien amb els noms dels comptes bancaris on es pagaven els sous. En alguns casos, rebien salaris de múltiples fonts.

"El govern federal ha eliminat 23.846 treballadors inexistents de la nòmina," ha explicat Festus Akanbi, assessor especial del ministre de Finances, Kemi Adeosun, que va crear una unitat d'eficiència per reduir la despesa descontrolada poc després d'assumir el càrrec al novembre passat.

En conseqüència, la factura salarial del febrer de 2016 s'ha reduït uns deu milions i mig d'euros en comparació al desembre de 2015, quan el procés d'auditoria va començar.

A partir d'ara, el ministeri farà controls periòdics i vigilarà els nous treballadors que entrin a la funció pública per evitar futurs abusos del sistema. Les despeses de personal representen més del 40% de la despesa total del govern. Fins ara, s'han revisat els sous d'uns 312.000 funcionaris.

Akanbi també ha explicat que el ministeri està treballant amb l'Agència de Delictes Financers i la Comissió Nacional de Pensions per identificar irregularitats i recuperar els salaris i les contribucions a les pensions relacionades amb els treballadors inexistents que ara s'han eliminat.

L'administració del president Muhammadu Buhari, que va assumir el càrrec l'any passat prometent una ofensiva contra la corrupció, s'ha proposat reduir els costos de gestió del govern en comptes de retallar llocs de treball per ajudar a afrontar la greu crisi econòmica que viu Nigèria.

La corrupció i la mala administració endèmiques han impedit el desenvolupament de l'economia més gran i del productor de petroli més important d'Àfrica i ara estan agreujant l'impacte d'una forta caiguda del preu del cru.