El Bicing es planteja incloure publicitat i canviar les tarifes en el seu cinquè aniversari
El Bicing compleix cinc anys amb canvis destacables: es planteja incloure publicitat a les bicicletes i les estacions, i canviar les tarifes, que s'establiran en funció de l'ús a partir del 2013. L'Ajuntament de Barcelona pretén reduir l'aportació pública al servei de bicicletes i estudia aquestes dues fórmules, la publicitat i un canvi tarifari, per aconseguir-ho.
El Bicing es planteja incloure publicitat i canviar les tarifes en el seu cinquè aniversari
Barcelona

El Bicing es planteja incloure publicitat i canviar les tarifes en el seu cinquè aniversari

El Bicing compleix cinc anys amb canvis destacables: es planteja incloure publicitat a les bicicletes i les estacions, i canviar les tarifes, que s'establiran en funció de l'ús a partir del 2013. L'Ajuntament de Barcelona pretén reduir l'aportació pública al servei de bicicletes i estudia aquestes dues fórmules, la publicitat i un canvi tarifari, per aconseguir-ho.

RedaccióActualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
El servei de bicicletes públiques arriba als cinc anys amb el nombre d'usuaris estabilitzats, uns 120.000, i amb novetats importants a l'horitzó que tenen com a objectiu reduir l'aportació que hi fa l'ajuntament. El 2011, el Bicing va costar 11,9 milions d'euros a les arques públiques barcelonines. La tinent d'alcalde Sònia Recasens ha assegurat que, a diferència d'altres sistemes de transport públic que divideixen el cost al 50% entre l'usuari i l'administració, en el cas del Bicing l'ajuntament hi aporta un 77%.

D'una banda, el consistori barceloní es planteja introduir la publicitat ja aquest any, en el segon semestre. Els anuncis s'insertaran tant en la bicicleta com en les estacions. Les estacions estaran esponsoritzades a la barra d'ancoratge i al terra amb una mena de catifa mentre que els vehicles també tindran anuncis. A les bicicletes, la publicitat serà reflectant i de dos tipus d'anuncis: l'anunci comercial, que aniria al parafang posterior i al triangle central, i l'anunci de caràcter institucional o social, que aniria al frontal de la bicicleta.

D'altra banda, el Bicing modificarà el seu model de tarifes, un canvi, però, que arribarà una mica més tard, ja el 2013. S'estudia un nou sistema de pagament per usos, que permeti distingir els usuaris que utilitzen més el servei dels que només ho fan ocasionalment. Aquest és el sistema que TMB també s'està plantejant.

A més d'aquests dos grans canvis, també n'hi haurà d'altres de més petits, com ara que a partir de l'estiu el Bicing també estrena manetes, frens de tambor i un parafang més flexible i reforçat.

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut