Anna Simó atribueix els resultats a la pobresa infantil i la segregació escolar (Alberto Paredes/Europa Press)

Educació rectifica i admet que la mostra d'alumnat de PISA sí que era representativa

El departament atribueix la primera anàlisi a la limitació actual d'indicadors i d'estudis propis i d'altres institucions

Redacció/Agències

Marxa enrere del Departament d'Educació hores després d'haver afirmat que els mals resultats de l'informe PISA es podrien deure a una sobrerepresentació de l'alumnat nouvingut.

El departament ha explicat aquest dimecres que el secretari de Polítiques Educatives s'ha posat en contacte amb els responsables de l'informe i ha aclarit tots els dubtes que tenien sobre la representativitat de la mostra, de manera que han conclòs que la mostra sí que era correcta.

"De les converses se n'ha clarificat la qualitat de la mostra PISA. Les divergències en la interpretació de la representativitat de la mostra han quedat aclarides i s'han pogut descartar tots els dubtes sobre la representativitat de la mostra respecte a la realitat social", han explicat fonts d'Educació.

Educació atribueix la primera anàlisi que van fer de les dades a "la limitació actual dels indicadors i d'estudis del departament i d'altres institucions per entendre més detalladament la realitat i l'increment de la complexitat, especialment alta a Catalunya".

En aquest sentit, en la conversa s'han apuntat possibles noves anàlisis i estudis per comprendre amb més profunditat la població en edat d'escolaritat de cara a poder prendre decisions més ajustades.

El departament ha traslladat als responsables de PISA "la confiança completa en la qualitat i rigor de les proves", però sí que ha plantejat reptes que considera rellevants, especialment sobre "com millorar els mecanismes i les metodologies per analitzar la complexitat o com interpretar millor PISA i les dades existents per millorar el sistema educatiu".

En aquest sentit, el departament assegura que continuarà col·laborant amb els responsables de PISA en tots els aspectes.

Simó: "No hi ha excuses"

Qui també s'ha tornat a referir al daltabaix que mostra l'informe d'avaluació del rendiment de l'alumnat català és la consellera d'Educació, Anna Simó.

A través de la xarxa social X, Simó ha admès que "no hi ha excuses", que Catalunya té "un problema que està identificat" i ha assegurat que el Govern està treballant per resoldre'l.

"Això va de pobresa infantil i segregació escolar", ha remarcat la consellera, que ha dit que l'executiu català està "treballant com ningú per abordar-ho".

 

ARXIVAT A:
Educació Anna Simó
Anar al contingut