Torregrossa

Dos anys sense cap mort a l'N-240 entre Montblanc i Lleida

Amb la liberalització del peatge de l'AP-2 el setembre del 2021, la carretera entre Montblanc i Lleida ha tingut una reducció considerable del trànsit i, també, de la mortalitat

Actualitzat

Des que es va aixecar el peatge de l'autopista AP-2 el setembre del 2021, no hi ha hagut cap víctima mortal en la Nacional 240 entre el Segrià i la Conca de Barberà. 

Un trajecte de 88 quilòmetres, des de Montblanc fins a Lleida, on a l'última dècada hi havia hagut força accidents de trànsit greus. Segons el Servei Català de Trànsit, entre 2010 i 2020 van morir-hi 29 persones

L'any que va haver-hi més morts va ser el 2011, amb sis víctimes mortals.

Amb la fi del peatge, el trànsit del tram de l'N-240 que discorre en paral·lel a l'autopista s'ha reduït a menys de la meitat.

Abans del setembre del 2021, circulaven entre 10.000 i 12.000 vehicles diaris, mentre que ara ho fan entre 4.000 i 5.000 vehicles. Menys trànsit, menys morts. 

 

La plataforma d'entitats RecAP-2 feia anys que reclamava la gratuïtat de l'autopista. El seu coportaveu, Ramon Queralt, creu que la liberalització de l'AP-7 és la raó perquè no hi hagi morts a l'N-240 en els últims dos anys. 

Els usuaris de la carretera, la majoria de la zona, pensen que han guanyat en seguretat. Per Miquel Oruña, la reducció del trànsit de camions ha permès que la via sigui més segura. 

"Des que s'ha obert l'autopista, ja no passen tants camions. L'N-240 és més segura i tranquil·la."

Segons la Laura Garcia, una altra usuària, l'excés del trànsit i els camions també reduïen la visibilitat dels conductors

Una via ràpida per als camions que no passin per l'AP-2

La Nacional 240 és una via directa al port de Tarragona, un factor important per fomentar l'economia de localitats frontereres a la carretera, com les Borges Blanques. 

L'alcaldessa de la capital de les Garrigues, Núria Palau, creu que la gratuïtat del peatge no és suficient i reclama el desdoblament de l'N-240, per evitar accidents mortals i perquè els camions no tardin tant a arribar des de Tarragona fins a les Borges Blanques.

"Necessitem que hi hagi una via ràpida i còmoda, per evitar que els camions facin tant de tomb com el que fan per l'AP-2."

La possibilitat de desdoblar la carretera és una proposta que no tothom veu amb bons ulls, perquè seria "una nova cicatriu a la comarca". 

ARXIVAT A:
TrànsitPeatgesAutopistes
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut