Contra "el drac coronavirus": iniciatives de llibreters per a un Sant Jordi especial
Imatge d'una de les iniciatives, "Llibreries obertes", per a aquest Sant Jordi 2020

Contra "el drac coronavirus": iniciatives de llibreters per a un Sant Jordi especial

Llibreries i editors proposen aquests dies diferents propostes per fomentar la lectura i la compra de llibres aquest Sant Jordi, tot i el confinament

RedaccióActualitzat

La crisi sanitària de la Covid-19 ha arribat en el moment més àlgid de l'any per al sector del llibre: en plena campanya de Sant Jordi. Davant aquesta adversitat, però, es treballa per fer créixer les vendes de llibres, garantir la liquiditat dels llibreters i mitigar el patiment d'aquestes setmanes.

Serà un 23 d'abril insòlit, però "hi ha múltiples iniciatives que permeten que tothom qui vulgui, pugui regalar un llibre i una rosa", diu Patrici Tixis, president Cambra del Llibre de Catalunya.

"No quedarà per nosaltres", defensa també Núria Iceta, editora de L'Avenç i presidenta de Llegir en Català. Ja que tot el sector "s'hi està trencant el cap" per oferir diferents propostes per fomentar la lectura i la compra de llibres aquest Sant Jordi.

Una d'aquestes iniciatives és "Llibreries Obertes", impulsat per la cooperativa SOM i l'agència Mortensen, i que, des d'aquest dissabte, compta amb el suport d'Òmnium Cultural. Amb més de 400 llibreries adherides, la campanya "Regala un llibre per Sant Jordi" té l'objectiu ingressar mig milió d'euros fins a la diada de Sant Jordi.


Es va posar en marxa al principi del confinamenta i ha venut més d'11.000 volums. S'aporta la garantia que els llibreters rebran, des del clic del comprador, el 100% de l'import de la venda.

D'aquesta manera, explica Marcel Mauri, vicepresident d'Òmnium Cultural, es garanteix que les llibreries "puguin tornar a aixecar les seves persianes després del confinament":

"Tenim un doble objectiu: d'una banda, que cadascú pugui regalar llibres amb el 100% dels diners cap a la llibreria de seguida i ja el recolliran quan acabi el confinament; i d'altra, que es pugui fer un arrodoniment solidari, diners que aniran a projectes socials."

"Llibreries obertes" conviu amb altres plataformes de venda com Libelista, que té en marxa la campanya #ObrimFinestres, amb editorials que han muntat parada pròpia o amb llibreries que venen directament des de la seva web.


Aquesta xarxa de llibreries, juntament amb els editors de Llegir en Català, relaten així com serà la llegenda de Sant Jordi d'aquest any contra "el drac del coronavirus":

"Fa setmanes que ens preguntem, desconcertats, si Sant Jordi podrà matar el drac del coronavirus, però ara ja sabem que ho estan fent els sanitaris, els investigadors i tots els que contribuïm a evitar el contagi quedant-nos a casa. Així que aquest Sant Jordi serà diferent."

A les xarxes socials, també s'hi pot trobar un manifest firmat per diverses llibreries sota l'etiqueta #SantJordiEtsTu. "No volem ser responsables d'un país confinat", diuen. Proposen que l'enviament també es faci després del confinament, per no posar en perill els repartidors i perquè "la compra avançada d'aquests llibres serveix avui per resoldre alguns problemes de liquiditat".


Un altre grup de llibreters també ha difós aquests dies el hashtag #SempreÉs23, on venen a dir que el món no s'acaba el 23 d'abril i que les llibreries treballen tot l'any.


I si tot va bé, el 23 del mes de juliol, la Cambra del Llibre i el Gremi de Floristes volen recuperar terreny perdut i muntar, a l'aire lliure, un nou Dia del Llibre i la Rosa.

 

ARXIVAT A:
Coronavirus Sant Jordi LiteraturaCultura
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut