Desmantellament del peatge de la Jonquera (ACN/Aleix Freixas)
Desmantellament del peatge de la Jonquera (ACN/Aleix Freixas)

Comença la retirada dels peatges de l'AP-7 i l'AP-2, amb entrebancs a la Roca

En l'inici del desmantellament dels peatges de les autopistes de titularitat estatal, s'han format cues a la Roca perquè als operaris els faltava un permís per poder treballar

RedaccióActualitzat

Aquest dimecres ha començat el desmantellament dels peatges de les autopistes AP-2 i AP-7, que van aixecar barreres el 31 d'agost.

Des d'aleshores, aquestes estructures situades enmig de la calçada s'havien convertit en un problema per a la circulació els dies de molt de trànsit, perquè encara que no calgui aturar-s'hi, obliguen a reduir sensiblement la velocitat.

A la Jonquera és on les tasques estan més avançades: ja s'han retirat les cabines dels tres carrils centrals.

Una situació que contrasta amb la que s'ha viscut al peatge de la Roca, on els operaris han estat aturats tot el matí.

Els treballs de retirada de l'estructura del peatge havien de començar a les deu del matí, però a les tres de la tarda els operaris encara estaven aturats, esperant que arribés el permís per començar a treballar.

Operaris aturats aquest dimecres al peatge de La Roca del Vallès
Operaris aturats aquest dimecres al peatge de La Roca del Vallès


Als peatges de Martorell i de Vila-seca els treballs sí que han començat, però estan més endarrerits, en una primera fase de retirada de cablejat i de maquinària.

Al Vendrell, en canvi, les obres han de començar la setmana que ve.

A les comarques de Lleida, l'UTE d'empreses adjudicatàries del contracte de serveis per a la conservació i manteniment de l'AP-2 també ha començat aquest dimecres les tasques de desmantellament dels peatges amb la demolició del peatge de Lleida i continuarà amb el de Soses i les Borges Blanques.


Sense cabines el primer semestre del 2022

En qualsevol cas, les cabines de peatges històrics de l'AP-7, com el de Martorell, la Roca, la Jonquera i Vila-seca, i també el de Lleida a l'AP-2, està previst que desapareguin completament durant la primera meitat de l'any que ve.

Abans, d'aquí un parell de mesos, a principis del 2022, quedaran lliures els carrils centrals, que permetran circular sense haver d'alentir la marxa.

A tot Catalunya, el govern espanyol, des del Ministeri de Transports, ha destinat 92 milions d'euros, en sis contractes, per al desmantellament dels peatges de l'AP-7 i l'AP-2 i per al posterior manteniment d'aquestes dues vies.

La retirada dels peatges del tram nord de les autopistes C-32, en el tram nord, i C-33, dependents de la Generalitat, va començar fa més d'un mes.

 

 

ARXIVAT A:
MobilitatTrànsit
Anar al contingut