El primer vídeo de Biden busca trencar la bretxa generacional amb el vot jove (Reuters/Kevin Lamarque)

Biden s'obre un compte a TikTok un any després de vetar-lo als seus propis treballadors

A finals del 2022, el president dels Estats Units va prohibir que es pogués instal·lar l'app xinesa a la majoria dels dispositius electrònics del govern federal apel·lant a la seguretat nacional

Actualitzat

Joe Biden s'ha fet de TikTok. Un moviment que s'explica sol, si considerem que hi ha eleccions presidencials al novembre i que la xarxa social és un canal perfecte per atraure el vot jove.

Alhora, una decisió sorprenent, que va diametralment en contra del veto a la plataforma que ell mateix va signar fa poc més d'un any.

A finals del 2022, el president dels Estats Units va prohibir per llei que es pogués instal·lar l'app a la majoria dels dispositius electrònics del govern federal.

Des d'aleshores tampoc és possible accedir a TikTok pel navegador en aquests aparells.

La motivació principal està en la seguretat nacional. La xarxa social és propietat de la companyia xinesa ByteDance i preocupa que puguin arribar al govern de la Xina les dades i metadades dels usuaris.

Per tot plegat, es planteja qui, dins del seu gabinet, podrà gestionar-la.


Trencar la bretxa generacional

El primer vídeo de Biden busca trencar la bretxa generacional entre un candidat que al novembre complirà 82 anys i uns usuaris que, principalment, són adolescents i preadolescents.

Per aconseguir-ho fa servir diversos recursos, com ara incloure l'expressió "lol hey guys" o mostrar el mem d'un Biden satànic, que alhora és la foto de perfil del compte oficial.

A més, el mandatari participa en un trend viral en què ha de triar quina de les dues opcions que li plantegen prefereix.  

El vídeo també traspua esperit ianqui per tot arreu. S'hi pot veure el demòcrata contestant una sèrie de preguntes relacionades amb la Superbowl, amb el partit en joc de fons.

Les contesta totes amb ironia i, al final, quan se li pregunta si prefereix Donald Trump o ell mateix respon rient: "Estàs de broma? Biden!"

@bidenhq

lol hey guys

? Fox nfl theme - Notrandompostsguy

 

Un compàs d'estrena controlat

I és que el perfil de Biden, @bidenhq, s'ha estrenat coincidint amb la Superbowl, un esdeveniment a mig camí entre l'esport i l'entreteniment que congrega masses i que és l'epítom del patriotisme nord-americà.

També ha arribat, casualment o no, durant les celebracions de l'Any Nou xinès.

El seu equip de campanya ha reconegut en una entrevista a NBC News que posar Biden a TikTok respon a una estratègia per "arribar als votants allà on són".

L'electorat més jove utilitza la xarxa social com a font d'informació i entreteniment.

També hi podria tenir a veure el fet que, tal com explica The Wall Street Journal, un dels principals inversors externs de la xarxa social, Jeffrey Yass, hagi donat milions de dòlars que, denuncien, busquen eliminar les restriccions que hi ha hagut fins ara.

Les lletres de TikTok davant d'una bandera nord-americana
El factor TikTok ha entrat en campanya als Estats Units (Reuters/Dado Ruvic)


Creix la preocupació per la seguretat nacional

Sigui com sigui, la decisió ha suscitat veus d'alerta fins i tot dins del partit de Biden.

El senador demòcrata Mark Warner, que, a més, és president del Comitè d'Intel·ligència del Senat, ha assegurat que "està preocupat" per les implicacions de ciberseguretat que implica i el missatge que transmet.

Però el portaveu de la Casa Blanca, John Kirby, ha rebaixat la possibilitat que hi hagi un canvi de patró envers l'aplicació. Com a mínim, de forma oficial:

"No ha canviat res pel que fa a les nostres inquietuds. El veto en dispositius governamentals segueix vigent."

 

 

ARXIVAT A:
Xarxes socials Estats UnitsEspionatgeTecnologiaXinaJoe BidenEleccions Estats UnitsTikTok
Anar al contingut