Barcelona

"Be the key", la campanya que proposa als joves ser la clau contra la islamofòbia

Joves "influencers" combaten a la xarxa el discurs de l'odi i la islamofòbia i aconsegueixen milers de seguidors

RedaccióActualitzat

Un grup d'estudiants han creat la campanya #BeTheKey per combatre l'extremisme i la islamofòbia a través de les xarxes socials. La iniciativa s'ha presentat a l'Observatori Blanquerna de Comunicació, Religió i Cultura, al cor del Raval.

 

 

La campanya lluita contra els discursos racistes i l'extrema dreta a través de trencar amb estereotips i prejudicis. Ashraf Kachach és un "influencer" de la comunitat musulmana i té més de 5 mil seguidors a les xarxes. El seu objectiu és donar missatges positius als joves musulmans perquè no se sentin exclosos:

 

"I combatre aquest discurs d'odi que s'està sentint molt aquests últims mesos. Sempre que hi hagi aquests tipus de tracte, ens sentirem de fora, encara que siguem d'aquí de tota la vida."

 

Ashraf Kachach té 5.000 seguidors a YouTube

 

Molt joves musulmans nascuts a Catalunya se senten exclosos de beques, llocs de treball o locals de moda. És el cas de l'activista contra la islamofòbia de gènere Hind El Fadli:

 

"Estic farta de donar explicacions de per què duc el mocador, estic farta de dir que no estic casada, d'explicar que no només parlo castellà, sinó que parlo 4 idiomes més."

 

Hind El Fadli, activista contra la slamofòbia de gènere

 

Una de les responsables de la campanya '#BeTheKey' és Lydia Dionís, alumna de Comunicació a la Universitat Ramon Llull:  

 

"El que volem és empoderar la gent i dir-los que tenen influència i acabar amb tot allò que està generant estigmes i que no està permetent tenir una societat en què la diversitat sigui respectada."

 

A Catalunya cada any es denuncien una cinquantena d'actes islamofòbics, segons un informe de la Plataforma Ciutadana contra la Islamofòbia.  

ARXIVAT A:
IslamofòbiaXarxes socials
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut