Més de 600 bicicletes ja estan disponibles a les primeres 55 estacions que s'han posat en marxa (AMB)

AMBici comença a rodar: el bícing metropolità ja connecta sis municipis amb 600 bicis

El servei s'ha engegat amb 55 estacions a les ciutats metropolitanes de Cornellà, Esplugues, el Prat, Sant Boi, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha posat en marxa aquest dilluns el nou servei de bicicleta elèctrica compartida, l'AMBici, que comença amb sis municipis de la zona però preveu arribar a quinze progressivament.

De moment més de 600 bicicletes del servei ja estan disponibles a les 55 estacions ubicades als municipis de Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, el Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern.

L'AMB projecta un servei integrat amb el servei de transport públic amb 2.600 bicis i 236 estacions gestionades per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). En total donarà servei a una àrea amb gairebé 1,2 milions de persones.


Les tarifes

Durant el 2023 l'AMB anuncia una tarifa promocional de 25 euros anuals per abonament, que permetrà 30 minuts d'ús gratuït per cada trajecte. Després d'aquesta mitja hora tindrà un cost de mig euro per cada mitja hora addicional.

A partir de l'any 2024 l'abonament tindrà un cost de 40 euros anuals, amb els primers 30 minuts a un preu de 15 cèntims d'euro. Després dels 30 minuts inicials, costarà mig euro cada 30 minuts.

De moment no opera a Barcelona, que mantindrà el mateix servei Bicing que hi ha ara mentre duri la concessió actual, tot i que s'ofereixen tarifes reduïdes a qui utilitzi tots dos serveis.

Combinar l'AMBici i el Bicing de tarifa plana de Barcelona tindrà un cost de 65 euros anuals. Si s'opta per l'AMBici i el Bicing de tarifa plana per ús, el cost serà de 53 euros anuals.

Quan s'hagi desplegat tot el projecte hi haurà 7 estacions pont on els usuaris podran canviar de bicicleta: deixar la d'AMBici i agafar la de Bicing o a l'inrevés.

Els usuaris que vulguin emprar la targeta física la podran adquirir per un cost de 6 euros. En cas d'emprar el servei amb l'aplicació mòbil, serà gratuït.

El servei està cofinançat pels fons Next Generation de la Unió Europea, que hi han aportat 7 milions d'euros, i vol ser un impuls a la mobilitat sostenible a l'àrea metropolitana de Barcelona.

Bicicletes d'última generació

La meitat de les estacions tindran un punt de recàrrega elèctrica i l'altra meitat tindran plaques fotovoltaiques que les faran energèticament autònomes.

Es tracta de bicicletes 100% elèctriques de darrera generació, del model e-SMARTbike 2.0, que té un motor central a la part més baixa del vehicle.

Les bicicletes disposen d'una pantalla integrada per controlar el nivell de càrrega i activar o apagar l'assistència del motor elèctric, unes funcions que també es podran gestionar des d'una aplicació mòbil. També disposaran d'un sistema de geolocalització per satèl·lit a través de senyals de GPS, GLONASS, BeiDo i Galileu.

Els vehicles disposen de la funció Starter Boost integrada, que permet una arrencada suau i accelerar més ràpidament en els primers metres.

Els nivells d'assistència, que són automàtics i s'adapten al pedaleig, deixen de funcionar quan s'arribi als 25 km/h o quan l'usuari frena la bicicleta.

El servei es pot gestionar amb una aplicació mòbil (CCMA)
ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut