Retards a l'R3 entre Parets i la Garriga (ACN/Albert Segura)

"Amb l'autobús, anàvem molt bé": retards a l'R3 tot i les obres entre Parets i la Garriga

Ja fa una setmana que tornen a circular trens en aquest tram, després d'unes obres que s'han fet esperar i s'han estrenat amb retard

RedaccióActualitzat

Una setmana després que s'hagi reobert el tram ferroviari de la línia R3 entre Parets i la Garriga, els usuaris es queixen dels retards.

Ja fa una setmana que tornen a circular trens en aquest tram, després d'unes obres que s'han fet esperar i s'han estrenat amb retard. Alguns diuen que enyoren la provisionalitat dels autobusos que han fet el recorregut aquests darrers mesos. I això és perquè amb els autocars feien en mitja hora el que ara triguen una hora o més.

Una d'elles és Fátima Gossen, que assegura que ara és "un desastre total". Abans, diu, "amb l'autobús anàvem molt bé i arribàvem en 30 minuts, tant a l'anada com a la tornada, i des que ha tornat a funcionar va molt malament", lamenta aquesta passatgera mentre espera el tren a la Garriga. Assegura que ara triga prop d'una hora i mitja a fer el mateix trajecte que feia en autobús en trenta minuts.

Els trens que venen de Vic han d'esperar a l'estació de la Garriga els que venen de Barcelona, perquè, excepte en aquest punt, la via encara és única. De fet, el tall es va fer per preparar el desdoblament d'aquesta via. Adif ha dit que la circulació es normalitzarà en una setmana. De moment, els retards s'acumulen.

Un dels passatgers afectats és Daniel Dalmas, que critica que "cada dia arriba tard". "Normalment, hem d'esperar mitja hora", explica resignat.

 

El servei es va restablir el 4 de febrer

Fa una setmana que es va restablir la circulació ferroviària de la línia R3 de Rodalies, entre Parets del Vallès i la Garriga. D'aquesta manera, Adif acabava la segona fase de les molt demanades obres de duplicació de la via i altres millores.

La circulació de trens va quedar interrompuda el 12 d'octubre, i des de llavors, el trajecte es feia amb autobusos.

Durant aquests mesos, s'ha duplicat la via, s'ha adaptat les estructures relacionades, s'ha construït passos inferiors i elevats, s'ha renovat sistemes d'electrificació i seguretat, i també hi ha hagut millores a les estacions de Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga.

També s'ha adequat la platja de vies --una esplanada amb un gran nombre de vies-- i renovat l'estructura principal.

 

ARXIVAT A:
Renfe
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut