La majoria de grans superfícies ja utlilitzen el català per als catàlegs dels seus productes

Ho constata un estudi de la Plataforma per la Llengua, segons el qual, el 77% dels catàlegs de les grans superfícies comercials i supermercats ja estan escrits en català. Tot i això, encara hi ha vuit empreses que no compleixen la llei de política lingüística en cap de les seves revistes informatives. El mateix informe també constata que la presència del català s'ha incrementat en els rètols d'establiments i productes, en les pàgines web i en l'etiquetatge.

Actualitzat

Segons l'estudi, de les 23 grans superfícies que operen a Catalunya, n'hi ha 11 que compleixen la llei de política lingüística en tots els seus catàlegs i 4 més (Eroski, El Corte Inglés, Ikea i Decathlon) ho fan només en part.

En canvi, hi ha 8 empreses, entre les quals Fnac, Leroy Merlin, Aki o Lidl, que no compleixen la normativa en cap de les seves revistes informatives.

Pel que fa a la retolació, l'etiquetatge i els webs, l'informe constata que el català ha incrementat la seva presència en tots aquests elements, tot i que algunes empreses continuen presentant dèficits importants

Davant d'aquesta situació, la Plataforma per la Llengua recorda a les empreses la necessitat de complir la llei i de respectar els drets lingüístics dels consumidors, i apel·la a la seva responsabilitat social corporativa. El col·lectiu també recomana a l'administració que faci complir una llei que, deu anys després d'haver-se aprovat, encara es continua incomplint.

En aquest sentit, remarquen que a Europa no hi ha cap altra llengua que tingui un nombre similar de parlants i estigui tan desprotegida legalment.

Anar al contingut