Es retarden les obres de l'autovia Lleida-Osca-Pamplona i no hi ha data de finalització

L'autovia Lleida-Osca-Pamplona, les obres de la qual havien de començar aquest mateix mes segons el projecte de l'anterior govern del PP, es retarden. El nou executiu té clar que l'autovia es farà, però vol revisar el projecte que ha heretat. Els alcaldes afectats no es volen esperar més, perquè la via que utilitzen ara, la N-240, ja ha quedat saturada en alguns trams. El secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, s'ha reunit amb els alcaldes dels municipis ubicats en l'àmbit d'influència del futur eix.
Es retarden les obres de l'autovia Lleida-Osca-Pamplona i no hi ha data de finalització
Foment vol revisar el projecte

Es retarden les obres de l'autovia Lleida-Osca-Pamplona i no hi ha data de finalització

L'autovia Lleida-Osca-Pamplona, les obres de la qual havien de començar aquest mateix mes segons el projecte de l'anterior govern del PP, es retarden. El nou executiu té clar que l'autovia es farà, però vol revisar el projecte que ha heretat. Els alcaldes afectats no es volen esperar més, perquè la via que utilitzen ara, la N-240, ja ha quedat saturada en alguns trams. El secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, s'ha reunit amb els alcaldes dels municipis ubicats en l'àmbit d'influència del futur eix.
Actualitzat
Els alcaldes de les localitats implicades en la construcció de l'autovia Lleida-Osca-Pamplona s'han desplaçat fins a Saragossa per reunir-se amb el secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, i demanar-li que s'acceleri una obra que ja fa anys que es reclama. El govern espanyol ha manifestat la voluntat de construir l'autovia com més aviat millor, però no ha precisat cap termini per acabar-la. El tram en territori català és de 22 quilòmetres, des de Lleida fins a Almacelles, i és un dels més endarrerits. En l'actual carretera, la N-240, el volum de vehicles ha augmentat un 20% des del 2002, i això preocupa els ajuntaments afectats, ja que la sinistralitat és elevada. L'any passat s'hi van comptar 14 accidents amb víctimes. Per ara, però, l'únic tram que es construirà és la variant del Montsó, perquè és l'únic en condicions de ser licitat. Les obres d'aquest tram començaran aquest estiu i el pressupost inicial és de 60 milions. Durant la seva intervenció, Morlán ha manifestat la seva voluntat "d'intentar accelerar" les obres, sempre condicionat a la disponibilitat de recursos econòmics i a l'opinió de l'empresa adjudicatòria de les obres. L'Ajuntament de Montsó havia demanat anteriorment reduir a la meitat els 48 mesos de termini previstos inicialment per a la culminació dels treballs. Morlán ha destacat, a part del de Montsó, que la resta de trams es troben en diverses fases de redacció, fase que es prolongarà fins al 2005, i que les licitacions començaran al 2006. L'anterior govern va fixar el termini en tres anys, però el secretari d'estat ha insistit a no donar terminis d'entrada en servei del futur eix viari. També ha destacat la necessitat de "ser realistes" respecte de la situació actual del projecte i els tràmits pendents de complir. Finalment, ha anunciat que les previsions respecte de l'autovia Pamplona-Lleida s'inclouran en un pla estratègic sobre infraestructures que el Ministeri de Foment preveu fer públic abans de final d'any.