Alumnes de 3r d'ESO de Solsona creen un himne per lluitar contra l'Alzheimer

La cançó -que van publicar la setmana passada- ja acumula milers de reproduccions en diverses plataformes digitals
Alumnes de 3r d'ESO de Solsona creen un himne per lluitar contra l'Alzheimer
Solsona

Alumnes de 3r d'ESO de Solsona creen un himne per lluitar contra l'Alzheimer

La cançó -que van publicar la setmana passada- ja acumula milers de reproduccions en diverses plataformes digitals
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Un grup d'estudiants de Secundària de Solsona han compost una cançó que volen convertir en l'himne de la lluita contra l'Alzheimer. Es tracta de "No em demanis que recordi". N'han escrit la lletra i la música, i el cantant de Lax'n Busto, Salva Racero, hi ha posat la veu de manera altruista.

Una de les alumnes de tercer d'ESO de l'escola Arrels que ha escrit la cançó, Meritxell Riera, ha explicat de què parla la lletra:

"Volem explicar una història d'amor de dues persones que de petites s'han enamorat. Quan són grans la dona es troba en una situació que té Alzheimer."

El projecte forma part d'una assignatura d'emprenedoria en què els joves han de desenvolupar projectes socials. Aquests alumnes han reclamat ajuda a l'Associació de Familiars de Malalts d'Alzheimer per difondre la realitat d'aquesta malaltia. Així ho ha explicat l'estudiant:

"Els que pateixen més són els familiars. Els que estan al costat de l'afectat".

La música l'ha compost un altre company, Pau Vilaseva, que volia aconseguir emotivitat sense caure en l'excessiva tristesa:

"Vaig pensar que havia de ser una cançó que no havia de ser totalment fosca, totalment trista, però havia de tenir un punt emotiu. Hi ha molta gent que ja ha dit que és com reconfortant."

Els estudiants han hagut de pagar la producció musical i el videoclip que gravaran aquesta setmana. 

El professor Jaume Subirà s'ha mostrat satisfet:

"Vaig notar que aquest projecte tenia alguna cosa especial. Al veure que ells s'ho agafaven amb tantes ganes i no els aturava res, vaig veure que hi havia alguna cosa especial."

La cançó -que van publicar la setmana passada- ja acumula milers de reproduccions en diverses plataformes digitals. D'aquí a uns dies el projecte ja estarà disponible en plataformes digitals com Spotify o la botiga d'iTunes.

El projecte s'ha estès per les xarxes socials.

ÀUDIOS RELACIONATS