21/05/2020
Obrir vídeo
Primera línia

21/05/2020

Nou capítol de "Primera línia", en aquest cas dedicat al món educatiu, que viu un moment d'incertesa, amb nens i nenes que no van a l'escola, i mestres i famílies que s'adapten a la situació de la millor manera que poden. Alguns dels protagonistes: Àngels Cadena és directora de l'Escola Mercè Rodoreda del barri de la Prosperitat de Nou Barris, a Barcelona. La Covid-19 i la crisi social han fet estralls al barri, on els veïns s'han organitzat en xarxes d'ajuda mútua. L'Àngels no creu que el confinament hagi significat necessàriament una falta d'aprenentatge per als alumnes: "Aprenentatge és la vida diària, això ho han après tristament en un cop, de vegades com estem aprenent tots." Maria Bouabdellah Shaimi viu a Banyoles amb la seva germana i la seva mare, que és auxiliar d'infermeria a l'Hospital d'Olot. La Maria està fent el batxillerat humanístic i ara es prepara per a la selectivitat, vol estudiar Periodisme a Barcelona: "A l'institut hem passat moltíssimes hores, portem sis anys estudiant allà, és un lloc on hem fet molts amics, on hem viscut moltes experiències, on hem après molt més enllà de les coses més acadèmiques i sap greu acomiadar-se'n d'aquesta manera. Jo formo part de la Generació Z, els que quan començàvem a tenir ús de la raó va esclatar la crisi immobiliària i ara que comencem a fer els primers passos com a joves ens trobem amb aquesta crisi sanitària i econòmica." Carme López i Pere de Paco són pares de dues nenes bessones, la Martina i la Mariona. La Mariona té una discapacitat a causa de la malaltia de Prader Willi i la Martina té TDA. Totes dues van a l'escola pública L'Anxaneta de Mataró. Tenir les nenes a casa, només amb ajudes telemàtiques dels especialistes, els ha estat complicat. Els horaris i les rutines són vitals per a l'equilibri emocional de la Mariona, que està pendent d'una intervenció quirúrgica. "Nosaltres no som professors, no ens han educat per a això i no tenim el sistema ni les eines per poder treballar amb elles."

Anar al contingut