JA AMB RESERVA A ITUNES, I EL 29 DE NOVEMBRE, AMB LA PREMSA

54 artistes canten per la Covid-19: així sona el disc de La Marató

El disc de La Marató, que compleix 16 anys, inclou dinou cançons que són un reflex del paper que té i ha tingut la música durant la pandèmia i el confinament: protagonista del dia a dia i refugi d'emocions i de vivències

 

 

Amb un rècord de participació de 54 artistes, 24 dels quals interpreten la cançó col·lectiva "Serem més forts", aquesta edició del disc s'ha elaborat i produït amb enregistraments telemàtics i estudis aïllats, seguint les directrius i els protocols marcats per les autoritats sanitàries.

El disc té de tot, i té una cançó o un intèrpret per a tothom

El tema que engega motors és "Que bonica la vida". Nil Moliner redescobreix la cançó de Dani Martín per convidar-nos a viure amb valentia, afrontant tot el que capgira el destí.

A partir d'aquí, l'oient tindrà ocasió de cantar amb tres dels artistes més escoltats durant l'any 2019: Sebastián Yatra, que interpreta "Un any"; Beret, que adapta el seu èxit "Lo siento" i el transforma en "Ho sento", i Dvicio, que ens acosta el pop-rock més clàssic ben rejovenit amb "Som humans".

Les joves veus de la guanyadora i finalistes del concurs televisiu OT 2020 Nia, Anajú, Hugo, Flavio i Eva encomanen energia amb "Caminem junts", de Doctor Prats. I de la mà de la flamenca Diana Navarro arriba "Segueix bategant", versió del tema principal de la banda sonora de "Titànic".

Rozalén i l'Escolania de Montserrat canten un dels gran èxits dels anys 60, "Soy rebelde" i el grup Porto Bello fa possible que, després de molts anys, "Summer paradise" tingui versió en català. De la mà de la cantat i actriu Nina, la jove de 17 anys Ariadna Vieyra canta "Eufòria".

El valencià Francisco dona un nou color a "My way", de Frank Sinatra. I d'un clàssic al món del futbol amb El Arrebato i la versió  de l'himne del Sevilla FC, "Junts vencerem", mentre llegendes del món del pop-rock com Jackson Browne, acompanyat de Judit Neddermann i Sau30, interpreten en anglès, castellà i català "Boig per tu".

Els joves Roger Argemí i Maria Jacobs canten "Mots"; Sara Roy comparteix "You're beautiful", de James Blunt, amb David Otero i La Plaga N11 juntament amb Mar Fayos i Lia Kali s'atreveixen a versionar "El ritme de la nit". El divertit i provocador duet Ladilla Rusa dona vida, en català, a l'èxit d'Alaska "Ni tú ni nadie".

"Qui m'ha robat el mes d'abril?" és la pregunta que es fan Miquel Moya i Intana, que interpreten la cançó de Joaquin Sabina, la primera que el cantautor ha deixat adaptar. I la que també sonarà per primera vegada en català i en format big band és"I wanna dance with somebody", de Whitney Houston, que interpreta la Black Music Big Band.


"Serem més forts", cançó col·lectiva

Tanca el disc un tema original amb esperit d'himne que reflecteix el sentiment més ampli de la societat: la Covid-19 #TocaATothom. Amb la veu de 25 artites joves capdavanters i altres de llarga i exitosa trajectòria. Aquesta cançó, composta pel productor Jordi Cubino, és l'origen, argument i banda sonora de l'espot de sensibilització de La Marató 2020.

Una cançó que s'ha convertit en el contingut de TV3 que ha generat més audiència a Instagram TV fins ara, amb més de 700.000 reproduccions a IGTV, YouTube i TV3 a la carta i els més de 17.000 usuaris que han compartit el vídeo.

El 29 de novembre, a la venda amb els diaris

El disc es posarà a la venda en format físic el diumenge 29 de novembre, al preu de 10 euros, amb els diaris d'àmbit català. Seran 9 diaris generalistes: La Vanguardia, El Periódico de Catalunya, El Punt Avui, Ara, Diari de Tarragona, Diari de Girona, Regió 7, Segre i La Mañana. A més dels esportius Sport, Mundo Deportivo i L'Esportiu, i la revista Enderrock. El CD consolida l'edició en suport ecològic i reciclable.

El disc en format digital

Digitalment, el disc es podrà adquirir a través d'iTunes. A partir del dia 11 de novembre es pot fer la reserva. També es podrà sentir sense cost a Apple en streaming fins al 31 de gener i s'hi podrà accedir a través d'un codi QR que conté imprès el disc; és a dir, qui compri el disc podrà sentir-lo digitalment pel mateix preu. La novetat d'enguany és la incorporació de Shazam com a eina que podrà reconèixer les cançons.

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut