Nova OTT: un ecosistema transmèdia i interactiu
Una plataforma digital per arribar a tothom

La CCMA tindrà una nova OTT de continguts en català

El projecte suposarà una inversió per al 2023 de 30 milions d'euros que permetran desenvolupar la plataforma i dotar-la de nous continguts, adreçats al públic en general i, especialment, als joves i infants

Aquest dimecres s'ha presentat el projecte de la nova plataforma de continguts en català de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

La consellera de la Presidència, Laura Vilagrà; la consellera de Cultura, Natàlia Garriga; la presidenta de la CCMA, Rosa Romà; la vicepresidenta del Consell de Govern de la CCMA, Àngels Ponsa, i el conseller Lluís Garriga han explicat els objectius que es plantegen i el procés que se seguirà per fer realitat la nova plataforma.

 

Com serà la nova OTT?

La nova OTT de la CCMA es concep com una nova plataforma de continguts en català gratuïta, d'accés universal, capaç de competir amb les grans plataformes i de garantir l'accés de la ciutadania a continguts en català en l'entorn digital.

En definitiva, una nova plataforma de país, transmèdia i interactiva, que oferirà vídeo a demanda, canals en directe i canals verticals temàtics, videojocs i música, entre d'altres. Amb més sèries, documentals, informació, esports, cultura i ciència, més continguts infantils i per a joves, i més temes educatius.

També oferirà una millor experiència d'usuari i permetrà la personalització dels continguts, mantenint en tot moment un ús ètic de les dades i dels algoritmes. A més, es planteja com una plataforma més col·laborativa, oberta a les aliances amb altres plataformes, el sector audiovisual, equipaments públics i creadors de continguts en català, que sigui motor de la indústria i la producció audiovisual catalana. Amb produccions exclusives, amb continguts de catàleg i amb noves apostes.

Nova OTT: una gran finestra del català en l'àmbit digital
 

Quan s'estrenarà?

El projecte està plantejat en dues fases. A la primera, prevista per al setembre del 2023, es presentarà la nova plataforma de la CCMA, amb una millor experiència d'usuari (que es podrà registrar) i una nova oferta de continguts exclusius digitals.

A la segona fase, prevista per al segon trimestre del 2024, es presentarà la nova plataforma de país, que serà oberta a tercers i que ampliarà el catàleg de serveis i continguts. També incorporarà la plataforma per a equipaments i la personalització per a usuaris.

 

Una plataforma per ser referents en l'entorn digital

Quaranta anys després de la creació de TV3 i Catalunya Ràdio, els mitjans públics catalans s'han consolidat com una referència en la societat catalana. En l'àmbit digital, quan l'any 2004 es va crear el 3alacarta, va ser un servei pioner, en un moment en què encara no existia YouTube (que va néixer un any més tard) ni tampoc s'havia posat en marxa l'iPlayer de la britànica BBC (estrenat el 2007).

En els darrers anys, però, ha tingut lloc una important transformació tecnològica i un canvi dels hàbits de consum. Per aquest motiu, el nou Pla Estratègic planteja fer un salt endavant per tornar a ser capdavanters i referents en el món digital: adaptar els continguts i les formes de distribució als hàbits de consum i experiència audiovisual actuals, ser un agent actiu de la llengua catalana en un context de retrocés, esdevenir un eix connector entre agents del sector audiovisual, i donar suport al talent per a la producció i distribució de continguts en català en tots els punts de contacte amb la ciutadania.

L'objectiu final d'aquesta nova OTT és comptar amb una plataforma que ofereixi continguts per a tothom i que es puguin consumir a tot arreu, per contribuir així a la cohesió de la ciutadania al voltant de contingut de qualitat i en català en el món digital. Una plataforma per connectar i per arribar a tothom.
 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut