Barcelona

Marxa festiva ciutadana per exigir la unió del tramvia per la Diagonal

Les entitats afirmen que "no és un problema de pressupostos, sinó de voluntat política"

RedaccióActualitzat

Una marxa ciutadana de 1.200 persones ha recorregut aquest dissabte el tram central de la Diagonal de Barcelona per reclamar la unió del TramBesòs i el TramBaix. Un grup de manifestants ha sortit de la plaça de les Glòries, mentre que l'altre ho ha fet de la plaça de Francesc Macià per trobar-se i confluir a la plaça de Jacint Verdaguer.

 

Aquest és el tram d'uns 4 quilòmetres que falta completar per garantir la unió dels tramvies. Els participants a la marxa han fet el recorregut a peu, en bicicleta o amb patinet.

A banda, també ha fet el trajecte un tramvia simbòlic que ha s'ha anat aturant a les sis parades previstes pel projecte.

 

"No estem davant d'un problema de pressupostos sinó de voluntat política", assenyalen des de la plataforma Unim els Tramvies. Així es lamentava Humbert Blanco, portaveu de la plataforma:

"És un tema clarament de bloqueig polític, i que s'ha convertit en una arma que utilitzen els grups municipals per atacar-se els uns als altres".


"El cost del quilòmetre de tramvia és molt més barat que qualsevol quilòmetre de metro i, en aquest sentit, es podria finançar amb un crèdit tal com es va fer amb el TramBesòs o el TramBaix", ha reflexionat l'alcalde de Sant Joan Despí i vicepresident de Transports i Mobilitat de l'AMB, Antoni Poveda.

Els estudis ja estan fets

"A banda, es podria començar l'obra pràcticament de forma immediata, ja que la majoria d'estudis estan fets", ha puntualitzat l'alcalde de Sant Joan Despí, que ha format part d'una nodrida representació política també encapçalada per la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, la quarta tinent d'alcalde, Janet Sanz, el regidor del PSC Daniel Mòdol, l'exdiputat Lluís Rabell o la mateixa alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater.

 

Un transport més beneficiós pel Medi Ambient

"La unió dels tramvies és imprescindible per canviar la tendència dels costums de mobilitat de la ciutadania a l'àrea metropolitana", ha reconegut Sabater. "La interconnexió afavoriria la mobilitat entre les nostres ciutats, ajudaria que la gent deixés el cotxe a casa i apostés per un transport alternatiu i seria més beneficiosa per al medi ambient", ha comentat l'alcaldessa de Badalona.

Nou municipis interconnectats

En el manifest –signat per més de 25 entitats, entre les quals la Plataforma pel Transport Públic, Ecologistes en Acció, la FAVB i sindicats com CCOO i UGT- s'assegura que la unió dels tramvies tindria "innombrables beneficis" que passarien per una reducció de la contaminació, l'alliberament de la pressió de vehicles privats a la Diagonal i una millor connexió de fins a nou municipis del Baix Llobregat i el Barcelonès amb Barcelona ciutat.

 

La mobilització d'aquest dissabte també s'ha de valorar com una pedra de toc davant la utilització d'aquesta connexió dels tramvies com una moneda de canvi en la negociació dels pressupostos municipals 2018.

El PDeCAT de Trias és un dels partits que s'oposen més fermament al projecte i ha aconseguit que el govern de Colau retiri una partida de prop de 400.000 euros, destinat a la redacció del projecte, a canvi d'una possible abstenció als comptes.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut