L'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat, aquest dijous
Les obres a l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat costaran 4 milions i mig (Europa Press/Aena)
El Prat de Llobregat

L'aeroport del Prat es queda sense la pista principal durant 14 dies per obres

S'hi faran unes obres de condicionament programades i això reduirà les operacions a 78 a 48 cada hora

RedaccióActualitzat

L'aeroport del Prat es quedarà durant dues setmanes sense la pista principal per unes obres de condicionament programades.

Les obres començaran aquesta matinada vinent, la nit de dissabte, i consistiran en repavimentar i condicionar la part central de la pista, la més desgastada.

També se'n millorarà la il·luminació i la instal·lació elèctrica.
 

Un 40% menys d'operacions cada hora

Les obres, que arriben en ple debat sobre la possible ampliació del Prat, costaran a Aena quatre milions i mig d'euros i reduiran aquests dies la capacitat d'enlairaments i aterratges.

Es passarà de les 78 operacions cada hora que es fan ara a poder-ne fer només 48.
 

Dos dies amb una sola pista

Es preveu que durant dos dies també caldrà prescindir de la pista d'aterratge des del mar i en aquest període només quedarà disponible una sola pista per a aterratges i enlairaments.

Les aerolínies ja fa temps que han planificat aquestes dues setmanes per reduir l'oferta de vols. Entre el final del Mobile World Congress i Setmana Santa sol ser el període de menys trànsit a l'aeroport de Barcelona. 

La part central de la pista és la més desgastada pels girs dels avions a l'hora de dirigir-se als accessos a les terminals.

Les obres arriben en un moment en el qual la construcció d'una nova pista sobre el mar per ampliar l'aeroport de Barcelona continua generant debat. 

 

ARXIVAT A:
AeroportsAeroport del Prat
Anar al contingut