Usuaris de la R3 de Rodalies, aquest dilluns al matí esperant un transport alternatiu a Les Franqueses del Vallès

L'R3 reprèn el servei entre Parets i les Franqueses després de més de 12 hores de tall

Els usuaris s'han queixat que el servei alternatiu d'autocars no ha donat l'abast, mentre l'avaria d'un tren a l'R2 Nord ha tallat la circulació fins a l'aeroport del Prat

RedaccióActualitzat

Represa la circulació de trens a la línia de rodalies R3, després de més de 12 hores interrompuda entre Parets i les Franqueses, al Vallès Oriental, per un robatori de cable a la matinada. A les 19 hores, Adif ha informat que havia solucionat la incidència.

La recuperació de les freqüències de pas es farà de forma "progressiva", ha comunicat la companyia. Els usuaris s'han queixat al llarg de la jornada de les dificultats per accedir al transport alternatiu per carretera, i tant Adif com Renfe s'han limitat a dir que s'havia informat de les afectacions a través dels canals de comunicació habituals.

Mentre Adif treballava per substituir el cable robat, Renfe ha buscat autocars per poder portar els passatgers per carretera entre aquestes dues estacions:

Cap a tres quarts de nou del matí la cua de passatgers que a Les Franqueses del Vallès esperaven un autocar per continuar viatge cap a l'àrea de Barcelona era llarguíssima.

Els passatgers han explicat al programa Els Matins de TV3 que cada dia hi ha incidències en aquesta línia, i que se'ls està acabant la paciència o, directament, ja se'ls ha acabat:

Usuaris de la R3 de Rodalies, aquest dilluns al matí esperant un transport alternatiu a Les Franqueses del Vallès


"Ens estan portant a la ruïna a tothom"

L'Estefania Herrera, que ha agafat el tren a Granollers per anar al Figaró, s'ha trobat que quan ha arribat a Les Franqueses el tren que ha sortit ha anat directe a Vic i n'ha hagut d'esperar un altre:

"Ens estan portant a la ruïna a tothom, això és una vergonya, estem indignats, indignats és poc, això és cada dia, però avui ja és superior."

L'Elena Tafonell i en Josep López s'han queixat que les obres de la segona via faran empitjorar el servei, i que el servei alternatiu per carretera no funciona bé si no està programat amb temps:

"Anirem un any o dos així, però de fet portem 40 anys anant així."

"El problema és la coordinació que hi ha els autobusos amb el tren, portem mitja hora esperant."

Els passatgers afectats també s'han queixat a les xarxes que els autocars promesos per Renfe no arribaven:


Cap a les 10 del matí, en canvi, el panorama a l'estació de Les Franqueses havia canviat completament: ja no era hora punta i gairebé no hi havia viatgers, perquè havien aconseguit pujar en un autocar o s'havien espabilat amb altres alternatives, i hi havia tres autocars esperant passatge.

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha dit que han robat uns 400 metres de cable de la R3, i s'ha mostrat preocupat perquè durant el 2023 hi ha hagut 150 robatoris de cable a Catalunya, el doble que l'any anterior.

Puente, que precisament aquest dilluns ha vingut a Barcelona per constituir la comissió política del traspàs de Rodalies, ha assegurat que la meitat de robatoris i vandalisme d'Adif i Renfe a tot Espanya són a Catalunya. 


Avaria a l'R2 Nord cap a l'aeroport del Prat

D'altra banda, un tren avariat de l'R2 Nord entre el Prat de Llobregat i l'estació de l'aeroport del Prat ha impedit la circulació en aquesta línia des de poc després de les 7 del matí, i els passatgers que anaven a l'aeroport els adreçat a la línia 9 de metro:


Segons Adif, aquesta incidència ha quedat resolta cap a les 9 del matí, i els trens han recuperat a poc a poc les freqüències de pas previstes.

 

 

ARXIVAT A:
MobilitatRodalies
Anar al contingut