El Circuit de Barcelona-Catalunya reformarà el seu traçat per millorar-ne la seguretat
Motor

El Circuit de Barcelona-Catalunya accedeix a fer les modificacions en el traçat que reclamava la FIM per millorar la seguretat

S'ampliarà l'escapatòria del revolt número 12 on Luis Salom va perdre la vida durant els entrenaments lliures del GP de Catalunya del 2016

Actualitzat

El Circuit de Barcelona-Catalunya ha accedit a fer les modificacions en el traçat que reclamaven la Federació Internacional de Motociclisme (FIM) i l'organització del Campionat Mundial de MotoGP per millorar la seguretat per als pilots.

La tràgica mort de Luis Salom en el revolt número 12 mentre disputava els entrenaments lliures del GP de Catalunya de l'any 2016 va ser el detonant que va provocar que els pilots exigissin millores en el traçat català fins al punt d'amenaçar de no competir. Posteriorment, va ser l'empresa organitzadora del Mundial, Dorna, qui va qüestionar la continuïtat de la cita de Montmeló en el calendari si no es feien les modificacions reclamades.

Així doncs, s'ampliarà l'escapatòria de l'antic i polèmic revolt número 12 uns 20 metres, fet que obliga a eliminar dos mòduls d'una tribuna i en desplaçarà una altra. A banda, també es reasfaltarà el circuit de dalt a baix. Amb aquestes actuacions, Montmeló es podrà considerar "homologat" per acollir, un any més, el GP de Catalunya de MotoGP.

Les tribunes es començaran a desmuntar el mes de desembre i les obres no començaran fins al gener del 2018.

 

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut