S'obre el nou tram de l'A-14 entre Lleida i Rosselló, que descongestionarà l'N-230

El Ministeri de Foment ha trigat més de cinc anys a acabar aquest tram, de 6 quilòmetres
S'obre el nou tram de l'A-14 entre Lleida i Rosselló, que descongestionarà l'N-230
Lleida

S'obre el nou tram de l'A-14 entre Lleida i Rosselló, que descongestionarà l'N-230

El Ministeri de Foment ha trigat més de cinc anys a acabar aquest tram, de 6 quilòmetres
Redacció
El nou tram de l'A-14 contribuirà a descongestionar l'N-230 al Segrià

El nou tram de l'A-14 contribuirà a descongestionar l'N-230 al Segrià

Ha tardat més temps del compte, però, finalment, aquest dilluns entra en servei un tram de l'A-14, de 6 quilòmetres, entre Lleida i Rosselló. És l'autovia que connecta Lleida amb la frontera francesa. El tram que s'inaugura se suma als 10 quilòmetres entre Rosselló i Almenar, ja oberts des de fa cinc anys, però que no portaven enlloc. Des d'ara seran 16 quilòmetres paral·lels a l'N-230, que han de permetre descongestionar l'elevat volum de trànsit que passa per aquesta carretera.

Fins a 14 rotondes són les que hi ha a l'N-230 entre Torrefarrera i Almenar. Un traçat de poc més de 17 quilòmetres per on passen cada dia prop de 5.000 vehicles, molts dels quals són camions que van a la Vall d'Aran. El gran volum de trànsit i l'obligació de reduir la velocitat quan s'entra en un nucli urbà fa que s'alenteixi la marxa dels vehicles. Per als veïns, l'entrada en servei del nou tram entre Lleida i Rosselló, que se suma als 10 quilòmetres ja oberts entre Rosselló i Almenar, ajudarà a agilitzar la mobilitat de la via urbana, amb menys camions.

Amb aquest tram obert a la circulació només quedarà pendent de construir el tercer i últim tram per terres lleidatanes, el que uneix Almenar i Alfarràs. Fins que això no sigui una realitat, els usuaris de l'autovia hauran de continuar passant per aquest punt que enllaça l'autovia amb l'N-230.