L'informe PIRLS avalua la comprensió lectora dels alumnes de quart de Primària
Barcelona

Els alumnes catalans, els que milloren més en comprensió lectora de tot l'estat

Espanya és el segon país de l'OCDE que més ha millorat en comprensió lectora des del 2011, però segueix per sota de la mitjana

RedaccióActualitzat

Els alumnes catalans són els que han millorat més en comprensió lectora de tot l'estat. Així ho recull l'últim informe PIRLS, que n'avalua, cada 5 anys, el nivell a quart de primària.

La mitjana també creix a Espanya, en aquest cas 15 punts, i al arrere d'Austràlia, és el país de l'OCDE que millora més. A més, també redueix a la meitat el percentatge d'alumnes que són a la cua en comprensió lectora, passant del 6% el 2011 al 3% el 2016. D'aquesta manera, se situa un punt per sota de la mitjana de l'OCDE.

Per contra, els països de l'entorn han obtingut menor puntuació que en l'edició anterior. Per exemple, Portugal ha baixat 13 punts, França 9 i Alemanya 4 punts.

Notícia relacionada: Fixar una edat per aprendre a llegir pot frustrar els nens

La prova, però, segueix situant, encara, tant Espanya com Catalunya per sota la mitjana de l'OCDE, amb 12 punts menys.

En aquest informe, l'equivalent a PISA per a Primària, Rússia lidera en comprensió lectora amb 581 punts, seguit de Singapur (576), Hong Kong (569), Irlanda (567) i Finlàndia (566). Espanya se situa en el lloc 28, amb Portugal, amb 528 punts.

L'informe PIRLS està fet per l'Associació Internacional per a l'Avaluació del Rendiment Educatiu i avalua el rendiment dels alumnes de quart de Primària de 50 països. Les proves es van fer entre els mesos d'abril i maig de l'any passat. A Espanya hi van participar més de 14.600 alumnes de 629 centres.

ARXIVAT A:
Educació
Anar al contingut